تاریخ : 1402/03/2 13:34
شناسه : 402893

شاخه سبز - چهار پولادمرد ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا حضور خواهند داشت.

 

به گزارش شاخه سبز، پیکارهای وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا از هشتم تا هجدهم ژوئن (۱۸ تا ۲۸ خرداد) در شهر هاوانا پایتخت این کشور برگزار می‌شود. مسابقات جایزه بزرگ کوبا سومین گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۶ ماه گذشته است. پیش از این پیکارها مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا و رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی قاره‌ها برگزار شد.

مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا، پیکارهای قهرمانی قاره‌ها، مسابقات جایزه بزرگ کوبا، مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در عربستان، مسابقات قهرمانی قاره‌ها در سال ۲۰۲۴، جایزه بزرگ سال ۲۰۲۴ قطر و جام جهانی وزنه‌برداری تایلند مهمترین گزینشی‌های وزنه‌برداری برای کسب سهمیه المپیک پاریس است.

پولادمردان ایران تا کنون موفق به حضور در مسابقات قهرمانی جهان و رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند و تنها ۲ وزنه‌برداری مدعی هنوز موفق به ثبت رکورد در جدول گزینشی المپیک نشدند. سیدرسول معتمدی به دلیل مصدومیت و علی هاشمی به دلیل دوری از اردو نتوانستند نخستین گزینشی المپیک خود را تجربه کنند.

در استارت لیست پیکارهای جایزه بزرگ کوبا نام چهار وزنه‌بردار ایرانی در کوبا دیده می‌شود. سیدرسول معتمدی و سهراب مرادی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین به کوبا اعزام خواهند شد.

هر چند که نام چهار قهرمان ایران در لیست اولیه مسابقات جایزه بزرگ کوبا دیده می‌شود اما هنوز مشخص نیست که سهراب مرادی و علی هاشمی به این رقابت‌ها اعزام شوند و این احتمال نیز وجود دارد که تنها وزن‌کشی کنند و آزمایش دوپینگ بدهند. اعزام رسول معتمدی و علی داودی به کوبا قطعی است و نواب نصیرشلال نیز پیش از این در گفت وگو با ایرنا آن را تایید کرده بود.

رکورد ورودی علی داودی در دسته فوق سنگین این مسابقات ۴۰۰ کیلوگرم است. در این دسته مان اسعد سوریه‌ای با ۴۳۰ کیلوگرم در صدر قرار دارد. زیازولین وزنه‌بردار کهنه‌کار بلاروسی نیز برای ثبت رکورد مجموع در کوبا حاضر خواهد شد. در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نیز نام علی هاشمی با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم دیده می‌شود. در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز سهراب مرادی با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم به هاوانا خواهد رفت.

اما عجیب‌ترین رکورد ورودی مربوط به سیدرسول معتمدی قهرمان جهان و آسیا است که با ۱۰۰ کیلوگرم در جدول دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار دارد. معتمدی از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ مصدوم و برای نخستین بار در یک رقابت رسمی به روی تخته می‌رود.

پاسخی بگذارید