اعتراف مقامات ارتش اسرائیل:
تاریخ : 1402/03/3 12:47
شناسه : 402911

شاخه سبز - چند مقام نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس اذعان کرده اند که توان مقابله و بازدارندگی این رژیم در برابر نیروهای مقاومت بشدت پایین آمده و تل آویو باید منتظر حملات بسیار سنگین تر بعدی باشد.

 

به گزارش شاخه سبز، العربی ۲۱ امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: درحالی که ارتش رژیم اشغالگر بر این باور است که عملکردش در تجاوز اخیر به غزه نسبت به تجاوزهای قبلی، بهتر بوده است، محافل نظامی نزدیک به آن از نتایج این اقدامات راضی نیستند و ادعاهای نتانیاهو را بزرگنمایی می دانند.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله این محافل است که ادعای رئیس کابینه اسراییل را درباره تغییر در موازنه قدرت در برابر غزه رد و آن را بزرگنمایی می داند.

 

دور جدیدی از درگیری ها به سرعت فراخواهد رسید

«تال لیو رام» افسر ارتش اشغالگر طی مقاله ای در روزنامه معاریف، نوشت: احتمالا یک عملیات نظامی دیگر داشته باشیم. هر چند ارتش بر این باور است که عملیات اخیر یکی از بهترین ها تا امروز بوده، اما بحث و جدل های جاری بر سر این موضوع در سطوح مختلف رژیم ادامه دارد و این نشان می دهد که گزارش های ارتش اغراق آمیز بوده و نمی توان برداشت درستی از درگیری اخیر داشت و بر همین اساس ارتش می خواهد با اتخاذ موضع معتدل تر، ارزیابی درست تری از درگیری اخیر بدست بیاورد.

اسحاق بریک، کمیسر سابق نظامیان رژیم، نیز معتقد است که سناریوی پیش روی اسرائیل، دریافت هزاران موشک در قالب یک جنگ همه جانبه است و بمباران های هوایی نیز هیچ تاثیری بر توانمندی های جهاد اسلامی و حماس ندارند.

وی افزود: دستگاه امنیتی با طرح سخنان اغراق آمیز درخصوص تغییر موازنه قوا موافق نیست، زیرا بمباران هوایی غزه دیگر به یک مراسم تکراری تبدیل شده که هیچ بازدارندگی بر آن مترتب نیست و همین امر باعث شده دوره آرامش کوتاه تر و دوره های درگیری بیشتر و طولانی تر شود.

بریک در مصاحبه‌ با روزنامه معاریو، افزود: نیروی هوایی (رژیم صهیونیستی) هر چند موفق شد شماری از رهبران مقاومت را هدف قرار دهد، اما نتوانست شلیک روزانه صدها موشک را متوقف کند. بنابراین روشن است که بیشتر مهمات و انبارهای موشک های حماس و جهاد اسلامی در عمق زمین است و بمباران ها در مناطقی صورت می گیرد که هیچ موشکی در آن نیست و بنابر این هیچ نتیجه ای نیز عاید نمی شود و نه تنها هیچ تاثیری بر کاهش قدرت جهاد اسلامی و حماس و تغییر موازنه قوا هم ندارد، بلکه حتی به اندازه یک موشک نیز نمی تواند از گستره حملات آنها بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی (رژیم صهیونیستی) بازدارندگی ایجاد نمی کند، زیرا فلسطینی ها دارای ایدئولوژی و انگیزه های بی پایان هستند. آنها حملات خود را تکرار می کنند و به اقدامات خود ادامه می دهند. حماس در رویارویی بعدی با آمادگی بیشتری وارد خواهد شد و امروز در حال ساخت خود است و نباید تصور کرد که در درگیری بعدی وارد نخواهد شد، در این صورت با یک فاجعه سراسری مواجه خواهیم بود؛ اگر حماس هم وارد شود، قدرت حمله مقاومت بسیار زیاد می شود و این امر ممکن است حتی به یک جنگ منطقه ای کشیده شده و اوضاع در داخل اسرائیل از کنترل خارج شود، اعتراضات بزرگ شکل بگیرد، کرانه باختری شاهد عملیات های مسلحانه باشد و هزاران فرد مسلح اقدام به تیراندازی در هر مکان کنند و این شرایطی است که ما اصلا برای آن آماده نیستیم.

وی افزود: ما با کشتن فرماندهان مقاومت از پیروزی سخن گفتیم، اما آنها در عرض شش روز، نیمی از سیستم حاکم را در تل آویو و جنوب (ِ سرزمین های اشغالی) از کار انداختند و خسارت جدی به اقتصاد ما وارد کردند. این کار باعث کاهش ایام کاری و افت تولید شد و میلیون ها دلار به ما خسارت زد. از سوی دیگر ما بمب های بسیار گران قیمت مصرف کردیم و هزینه گنبد آهنین را دادیم که هیچکدام از اینها نتوانست موجب حفظ آرامش و آتش بس شود و در نتیجه هزاران شهرک نشین مناطق اطراف غزه را ترک کردند چون نمی خواهند در چنین جهنمی بمانند، همانطور که دهها هزار نفر نیز در جریان جنگ دوم با لبنان از شمال به منطقه مرکزی کوچ کردند.

وی گفت: در نبرد بزرگی که در راه است، سه هزار موشک به سر ما خواهد ریخت که البته از نوع موشک القسام اخیر نیست بلکه قدرت انفجاری بسیار بالایی خواهد داشت و صدها کیلوگرم وزن و صدها کیلومتر برد خواهند داشت و شبکه آب و برق را از کار خواهد انداخت و در این صورت دیگر جایی نداریم که به آن فرار کنیم. این یعنی که اسرائیل برای یک جنگ بزرگ و واقعی، فاقد آمادگی است. درست است که نیروی هوایی خوبی داریم اما در برابر موشک باران، هیچ کاری از آنها بر نمی آید و ما برای ورود به یک جنگ بزرگ، ابزارهای بسیار بیشتری نیازمندیم.

عربی ۲۱ افزود: این ارزیابی های منفی و بدبینانه نشان می دهد که کابینه کنونی نتانیاهو که یک لشکرکشی بزرگ علیه غزه به راه انداخت، برای آنچه «مشکل غزه» می خواند، راه حل های صرفا نظامی که با آن بتواند بر مشکل فائق آید در دست ندارد. اشغالگران از این بیم دارند که تعبات این مشکلات به داخل مرزهایشان نیز سرایت کند، به ویژه آنکه شاهد فقدان یک راهبرد جامع هستیم. تفکر و برنامه ریزی بلندمت و فراتر از حل مشکلات روزمره، وجود ندارد. تازه، پرداختن به چنین راه حل های ریشه ای نیز اساسا در دستور کار کابینه کنونی نیست و کابینه در حال حاضر سرگرم امور دیگر است و این یعنی مشکلات رژیم اشغالگر با غزه مرحله به مرحله تداوم خواهد داشت.

در جریان مقابله نیروهای مقاومت فلسطین با تجاوز اخیر رژیم اشغالگر قدس به غزه، هزاران موشک و راکت به مواضع این رژیم در سرزمین های اشغالی شلیک شد که سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نتوانست بسیاری از آنها را رهگیری کند و آنها به اهداف خود اصابت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گروه‌های فلسطینیبیش از 1500 موشک از غزه به سوی اهداف اسرائیل شلیک کردند و ارتش این رژیم نیز به ۳۷۱ هدف در غزه حمله کرد.

پاسخی بگذارید