تاریخ : 1402/03/3 12:54
شناسه : 402913

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه محور تیران – علویجه یکی از محورهای مهم بین شهرستانی می باشد، از انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح جهت مطالعه مرحله اول و دوم این محور خبر داد.

به گزارش شاخه سبز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص موقعیت جغرافیایی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری استان اصفهان واقع و از محورهای مختلف با شهرستان‌های نجف آباد، فریدن، لنجان و استان چهارمحال و بختیاری همجوار است. 

وی افزود: حدود ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی کشور در محدوده شهرستان تیران و کرون قرار دارد همچنین این شهرستان پل ارتباطی بین سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه این شهرستان در شاهراه مواصلاتی غرب استان قرار دارد، عنوان کرد: شهرستان تیران و کرون دارای ۷۵ کیلومتر بزرگراه، ۴۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی بوده و حجم بالای ترافیک عبوری از راه‌های آن در جریان است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ترافیکی بالا، احداث باند دوم و ارتقاء این محورها از راه‌ اصلی به بزرگراه بسیار حائز اهمیت بوده و نقش بسیار مهمی در ایمنی و کاهش تصادفات شهرستان تیران و کرون دارد. 

کاشفی در خصوص وضعیت محور سه راهی افجان به دهق اذعان داشت: طول کل این محور ۳۳ کیلومتر بوده که ۲۰ کیلومتر آن در شهرستان نجف اباد و ۱۳ کیلومتر در شهرستان تیران و کرون قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه هشت کیلومتر از این مسیر در شهرستان نجف‌آباد دارای پیمانکار منتخب است گفت: در حال حاضر مطالعه حدود ۲۰ کیلومتر از باند دوم این محور از محدوده سه راهی افجان تا روستای حسین اباد و مطالعه اصلاح نقاط پر تصادف محور موجود در دستورکار است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ابراز داشت: برای انجام خدمات مهندسی مشاور جهت مطالعه مرحله اول و دوم محور سه راهی افجان به سمت دهق در حوزه تیران و کرون قراردادی به مبلغ دو میلیارد ریال و به مدت سه ماه منعقد شده است. 

وی اضافه کرد: براساس این قرادداد، مشاور ملزم به مطالعه گزینه‌های مختلف مطرح شده، ترسیم پلان و پروفیل کار برداشت شده، پیاده کردن طرح مصوب در محل و برداشت ارتفاعی وضعیت موجود، ترسیم پروفیل‌های طولی و عرضی و محاسبه احجام، انجام برآورد ریالی پروژه جهت مناقصه و ... است. 

کاشفی با بیان اینکه جهت تهیه طرح مطالعاتی این محور انتخاب مشاور ذیصلاح، انعقاد قرارداد و تحویل کار به مشاور صورت پذیرفته است عنوان کرد: پس از اخذ استعلام‌های مورد نیاز، تهیه نقشه‌ها توسط مشاور انجام، سپس ارزشیابی کارهای مطالعاتی و نظارتی توسط مهندسان مشاور در دستورکار قرار می‌گیرد و نهایتا طرح‌های پیشنهادی در جلسه کمیته تصویب پروژه‌ها انتخاب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه مبحث تامین اعتبار پروژه احداث باند دوم سه راهی افجان به دهق بسیار حائز اهمیت است گفت: در قرارداد منعقد شده با مشاور، انجام مطالعات زیست محیطی و پدافند غیرعامل جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ در راستای تامین اعتبار ملی و یا استانی پیش بینی شده است. 

رییس راه و شهرسازی تیران و کرون در پایان بیان داشت: اصلاح طرح تقاطع غیرهمسطح واقع در سه راهی افجان و اتصال آن به باند جدید توسط مشاور صورت می‌پذیرد. 

پاسخی بگذارید