تاریخ : 1402/03/3 13:26
شناسه : 402914

 به گزارش شاخه سبز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند چهار نفره‌ای که بیش از ۱۰ میلیارد ریال اموال اماکن دولتی و مغازه‌های شهر اصفهان را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن دولتی و مغازه‌های منطقه غرب شهر اصفهان، این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: اعضای یک باند چهار نفره از سارقان سابقه‌دار در این سرقت‌ها دست داشتند و بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اموال از جمله موتورسیکلت، تلویزیون، اسپلیت، شیرآلات، دیتاشو، دوربین مداربسته، رایانه، بخاری، پروژکتور، کابل برق و پکیج را به سرقت برده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با تلاش کارآگاهان هر چهار سارق در یک عملیات منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند که در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده به ۱۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و مغازه‌های شهر اصفهان اعتراف و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند.

سرهنگ تُرکیان از دستگیری مالخر اموال مسروقه در شهرستان فلاورجان خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه یکی از سارقان و مخفیگاه مالخر، مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد و دستگیرشدگان پس از اینکه بصراحت به سرقت‌های خود اعتراف کردند برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرضا

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرضا از کشف محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ شکرالله پورخاقان بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران با بازرسی از این کامیون ۶ دستگاه جارو برقی و یکدستگاه تلویزیون خارجی را که پشت بار اصلی خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرضا با اشاره به این که کالاهای مکشوفه قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و گمرکی بود، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این پیوند، کامیون توقیف و متهم پرونده نیز به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۰۰ قبضه سلاح سرد از یک مغازه در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف بیش از ۲۰۰ قبضه انواع سلاح سرد شامل قمه و قداره در بازرسی از یک مغازه در سطح شهر اصفهان و دستگیری صاحب این مغازه خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی افزود: ماموران کلانتری ۲۵ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش انواع سلاح سرد در یکی از مغازه‌ها، این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مرجع قضائی از مغازه مذکور بازدید و ۲۰۱ قبضه انواع سلاح سرد شامل قمه و قداره را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به دستگیری صاحب مغازه و تحویل او به مرجع قضائی تاکید کرد: حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز سرد یا گرم علاوه بر این که برابر قانون جُرم است و برای مرتکبان مجازات سنگینی دارد، عامل مهمی در ایجاد ناامنی در جامعه است از این رو پلیس با قاطعیت با این مسأله برخورد می کند.

کشف سه کیلوگرم ماده مخدر شیشه در اصفهان

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف سه کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مهرداد فراشی افزود: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان حین گشت زنی هدفمند خود در بیابان‌های اطراف ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" شهرستان نائین، فردی را که به همراه یک کوله پشتی بصورت پیاده در حال دور زدن ایستگاه بود، مشاهده و او را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه فرد یاد شده با مشاهده ماموران پا به فرار گذاشت، افزود: در نهایت با اقدام بهنگام ماموران، متهم دستگیر و در بازرسی از کوله او سه کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه کشف شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تحویل متهم به مرجع قضائی خبر داد و هشدار داد: ماموران یگان تکاوری این فرماندهی بصورت شبانه‌روزی تمام نقاط کویری و بیابانی استان را زیر نظر دارند و اجازه نخواهند داد سوداگران مرگ از این مسیرها برای عملی کردن نقشه‌های پلید خود استفاده کنند.

توقیف محموله ۱۰ میلیاردی لاستیک قاچاق در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از توقیف ۱۷۷ حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ بهزاد ثابت بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شاهین شهر و میمه در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو، با هماهنگی مرجع قضائی از آن بازرسی و ۱۷۷ حلقه لاستیک خارجی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه راننده خودرو فاقد بارنامه و مجوز قانونی برای حمل بار بود، ارزش لاستیک‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این خودرو توقیف و راننده آن نیز به مرجع قضائی معرفی شد.

پاسخی بگذارید