نماینده حزب الله لبنان در ایران:
تاریخ : 1402/03/6 12:19
شناسه : 402933

شاخه سبز - نماینده حزب الله لبنان در ایران با بیان اینکه ۸ شاخص برای نابودی رژیم صهیونیستی قابل شمارش است، گفت: در راس آن جمهوری اسلامی ایران است که بعد از جنگ تحمیلی به بزرگ‌ترین نیرو در منطقه از لحاظ نظامی، امنیتی و سیاسی تبدیل شد.

 

به گزارش شاخه سبز، سید عبدالله صفی الدین که به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان به برنامه «ساعت به وقت قدس» حضور پیدا کرده بود، درباره موفقیت های حزب الله لبنان در حوزه درگیری با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حقیقت امر این است که از بدو تاسیس مقاومت به غیر از موفقیت ندیدم. عقب نشینی های رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت از لبنان آرام آرام شروع شد. اول از خود بیروت، بعد از خود منطقه خلده و بعد رسید به منطقه بعد از سیدا و سپس به سمت نوار اشغالی رفت و ارتشی را به نام ارتش لبنان جنوبی تشکیل داد که با آنها همکاری می کند.

وی افزود: بعد هم آزادی جنوب لبنان را داشتیم و سپس جنگ ۳۳ روزه و چند جنگ دیگر درگرفت. کلا اراده مقاومت از این پیروزی ها مشخص شد. فرمایشات حضرت امام (ره) در روز اول به کسانی که آمدند از ایشان کسب تکلیف کنند این بود که برگردید لبنان و از صفر شروع کنید، مقاومت کنید که پیروزی از آن شما خواهد بود. همینطور هم شد و به پیروزی، عزت و سربلندی رسیدیم.

نماینده حزب الله لبنان در ایران، همچنین درباره شهرت سیدحسن نصرالله به سیدصادق در جامعه صهیونیستی گفت: سیدحسن نصرالله همیشه صادق و روشن حرف می زد. چون شخصیت، دین و اعتقادش این است که مردم باید بدانند دنیا چیست. واقعیت فعلی مقاومت و مبارزه ضد صهیونیستی چیست. هرچه او صحبت کرد و درباره اش وعده داد انجام شد.

وی ادامه داد: در حالی که گفته های سران رژیم صهیونیستی از روزهای شروع مقاومت تا همین لحظه، ۹۹ درصد دروغ بود و نتانیاهو بزرگ ترین دروغگوی منطقه محسوب شد. البته بعضی از افراد در منطقه ما هم دروغگو هستند اما مثل او نیستند. اهل هیاهو و حرف زدن هستند و عملی در کار نیست. مردم رژیم به چشمشان می بینند و می فهمند که سرانشان دروغگو هستند. آنها قبول دارند که سیدحسن نصرالله سید صادق است.

 

چرا اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است؟

نماینده حزب الله لبنان در ایران درباره مولفه‌های ناظر بر سخنان سیدحسن نصرالله با مضمون اینکه اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است، توضیح داد: در ضربه زدن به حزب الله موفق نشدند. برعکس حزب الله قوی‌تر شده است. کل پروژه های آمریکا و اسرائیل در منطقه محقق نشد و ملاحظه کردیم این رژیم با چه مشکلاتی مواجه شد؛ در راس آن قبل از آزادی جنوب لبنان، انتفاضه مردم عزیز و غیور غزه و آزادی این منطقه از دست رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: مشخصا اسرائیل توانش را از دست داده است و این پایگاه غربی ها که در قلب منطقه جهان اسلام ایجاد شده است دیگر فعال و اثرگذار نیست.

نماینده حزب الله لبنان در ایران بیان کرد: شاید ضربه بزنند و اذیت کنند، اما هیچ روزی از روزهای پیروزی حتی در مقابله با مردم عزیز غزه موفق نشده اند. وقتی اسراییل نمی تواند کار کند و در همه جنگ ها حتی در مقابل مردم مظلوم غزه پیروز شود، نشان دهنده این است که اسرائیل دیگر از کار خارج شده است. کشتارهای جمعی دارند اما اگر بشماریم پیروزهای زیادی ندارند و این بزرگ ترین دلیل است که اسرائیل مثل خانه عنکبوت است و از بین می رود. شکرخدا این موفقیت بزرگی برای همه نیروهای مقاومت در کل منطقه ما است.

 

مقاومت مردم لبنان؛ ضربه های محکم به اسرائیل

صفی الدین خاطرنشان کرد: قبل از شروع مقاومت در لبنان، درست است برخی دوستان قبل از سال ۸۲ مقاومت کردند اما به دلایلی که الان زمان مطرح کردنش نیست موفق نشدند. وقتی رژیم صهیونیستی سال ۸۲ به لبنان حمله کرد بیشتر آنها متلاشی شدند. بعد از ۸۲ مقاومت شروع شد و ما ملاحظه کردیم اسرائیل رو به افول است و ضربه هایی که از طرف مقاومت اسلامی مردم لبنان خورده، ضربه های بسیار محکمی بوده است. شهید احمدقصیر در عملیات استشهادی که انجام داد آن زمان اعلام کرد بزرگ ترین فاجعه برای رژیم صهیونیستی محسوب شد.

 

۸ شاخص بزرگ برای نابودی رژیم اسرائیل

وی در ادامه درباره شاخص‌های فروپاشی اسرائیل گفت: بعد از پیروزی و قدرت مقاومت اسلامی در لبنان، می توانیم ۸ شاخص بزرگ برای نابودی این رژیم برشماریم. در راس آن جمهوری اسلامی ایران که بعد از جنگ تحمیلی به بزرگ‌ترین نیرو در منطقه از لحاظ نظامی، امنیتی و سیاسی تبدیل شد. دومین شاخص مردم غزه هستند که اسرائیلی‌ها نتوانستند با آنها کاری کنند. کشتارهای جمعی درست می‌کنند اما هیچ فایده ای نداشته و نخواهد داشت.

 

بحث اصلی مردم یمن با وجود تمام حوادث تلخشان، نابودی رژیم صهیونیستی است

نماینده حزب الله لبنان یادآورشد: شاخص‌ دیگر مردم عزیز عراق هستند. بعد از اخراج آمریکایی ها از عراق دیدیم که مردم غیور عراق در راس اولویت‌هایشان، نبود رژیم صهیونیستی و مقاومت ضد اسرائیل را اعلام کردند. بحث یمن همینطور است. مردم یمن با وجود اینکه زیر بمباران شدید هم پیمانان آمریکا و خود آمریکا، برخی از کشورهای غربی و اسرائیل هستند و با وجود این حواث تلخی که داشتند، بحث اصلی خودشان را مقابله و نابودی رژیم صهیونیستی اعلام کردند و تا همین لحظه پیگیری می کنند. انشاالله در آینده همینطور خواهد شد.

 

شکاف بزرگ بین صهیونیست‌ها به جنگ داخلی منجر خواهد شد

او ضمن اشاره به سه خطر جدید برای رژیم صهیونیستی توضیح داد: یکی بحث مردم ۴۸ که خودشان قیام کردند و الان برای اسرائیلی ها و نیروهای رژیم صهیونیستی یک منطقه وحشتناکی شد. ملاحظه می کنیم در این مناطق دو سوم ارتش اسرائیل هستند و مشغول جمع کردن این قیام مردم ۴۸ هستند. مردم کرانه باختری و قیام عجیب و غریبشان هم هست. آخرین مسئله که خطری جدی است شکاف بزرگ بین صهیونیست‌ها در داخل رژیم صهیونیستی است که این شکاف به اعتقاد بنده درست نخواهد شد و حتما به جنگ داخلی بین خودشان منجر خواهد شد.

صفی الدین تاکید کرد: کل این مسائل باعث می شود که یقین پیدا کنیم اسرائیل از لحاظ فعالیت از بین رفته است. طبیعی است که آنها از اکسیژنی که هر روز آمریکا به آنها تزریق می کند استفاده می کنند. اسرائیل و این رژیم و این پایگاه نظامی که در منطقه ایجاد شده، به نیازهای آمریکا جواب نمی‌دهد، بنابراین در آینده نزدیک این اکسیژن قطع خواهد شد.

 

جنگ با حزب الله یعنی شروع نابودی مابقی دستگاه رژیم صهیونیستی

او همچنین درباره حملات موشکی از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی در ماه رمضان و اینکه اسرائیلی ها اعلام کردند تمایلی به درگیری با حزب الله لبنان ندارند و تاکید داشتند پرتاب موشک ها بدون هماهنگی با حزب الله نمی توانست باشد، اظهار کرد: بدون هماهنگی یا با هماهنگی این مطرح نیست. چون ما چیزی نگفتیم و حزب الله چیزی اعلام نکرده است. اما همین که گفتند به دنبال درگیری با حزب الله نیستند نشان دهنده این است که از ما می ترسند. چون جنگ با حزب الله یعنی شروع نابودی مابقی دستگاه رژیم صهیونیستی، روحیه آنها خراب است. چندبار از حزب الله ضربه خورده اند و حزب الله الان مثل حزب الله سال ۲۰۰۶ نیست. الان به قول خودشان صدبرابر بهتر و قوی تر شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین جنگ با حزب الله و مقاومت در لبنان، جنگ شوخی برداری نیست. خودشان اعتقاد دارند و اگر ۱۰ درصد احتمال می دادند که می تواند پیروزی محقق شود حتما آنها وارد جنگ می شدند. اما خودشان می دانند توان جنگ ندارند و شکست دوباره در این جنگ احتمالی، شکست قطعی اسرائیل است. بنابراین از این لحظه تلخ فرار می کنند.

 

دیگر ارتش شکست ناپذیر تمام شد

صفی الدین درباره اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل پیروزی هایی که در جنگ های قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی کسب کرده بود در نزد جامعه صهیونیستی به یک اسطوره تبدیل شده بود، گفت: این مقوله دیگر تمام شده است. یعنی دیگر ارتش شکست ناپذیر تمام شد. حتی خود صهیونیست ها فراموشش کردند. چون شکست خوردند. نه یک بار بلکه بارها این اتفاق افتاده است. کسی که در مقابل عزیزان ما در غزه شکست می خورند در مقابل بقیه مقاومت ها در منطقه حتما شکست می خورند. الان بحث روز این است که این رژیم می ماند یا نمی ماند. این رژیم رفتنی است یا نیست. خودشان این بحث را دارند.

 

اعتراف اسرائیل به نابودی خود

وی با اشاره به بحث مهاجرت معکوس، تاکید کرد: هر کسی که پول داشت از صهیونیست ها جدا شده است و به دنبال رفتن و فرار از آنجا است. از روز موعود می ترسند. خودشان اعتقاد دارند که این رژیم ماندنی نیست. خودشان در این زمینه صحبت می کنند. این بحث روانی نیست و جدی است. خودشان یقین دارند که در منطقه ماندنی نیستند. این به یک حرکت مهاجرت معکوس بدل شده است. ایجاد جای مناسبی برای فرار از سرزمین اشغالی است.

صفی الدین در ادامه درباره مهم ترین مولفه های قدرت حزب الله توضیح داد: اصل قضیه توکل بر خدا، اعتقاد به خدا، رهبری صادق، اراده مردم و بچه های مقاومت، حمایت کامل مردم لبنان و منطقه است. به هر حال رژیم صهیونیستی منفور است و هیچ کس در رژیم ما قبولش ندارد. بیشتر از ۳۰ سال با برخی از کشورهای عربی صلح برقرار کردند. اما حالا هرجایی که آنها بروند ساکنان و اهل این مناطق قبولشان ندارند و به افتتاح سفارت خانه این رژیم در کشورهایشان اعتراض دارند.

نماینده حزب الله لبنان با اشاره به نداشتن پایگاه مردمی از سوی اسرائیل در جهان عرب، اذعان کرد: برخی از افراد محدود که یا خدا هدایتشان کند یا از بین بروند منافع خودشان را محدود می کنند. به این دلیل که مردم قبولشان ندارد نشان می دهد اسرائیل و این رژیم در منطقه جا ندارد و هیچ مقبولیتی ندارد. برعکس، مقاومت مقبولیت دارد.

 

صهونیست ها در جهان هم مورد قبول نیستند

وی در پایان گفت: بعد از جنگ ۳۳ روزه، دیدیم در دنیا چه شد، صهونیست ها نه تنها در منطقه مقبولیتی ندارند در جهان هم مورد قبول نیستند. در عملیات و تجاوزی که رژیم صهیونیستی به مردم غزه داشت دنیا قیام کرد. یکی از دلایلی که جنگ را متوقف می کنند غیر از ناتوانی نظامی بحث فشار دیپلماسی است که مردم این کشورها علیه مسئولانشان قیام کردند که چرا از فلسطین دفاع نمی کنید؟ در جنگ ۱۶ روزه آمریکایی ها به اسرائیل گفتند کافی است ۱۶ روز وقت گرفتید و نباید ادامه بدهید چون تحمل ندارید. حتی در جنگ ۳۳ روزه و حتی در حوادث وقت غزه چیزی به نفع آنها نیست.

«ساعت به وقت فلسطین» برنامه ای مرتبط با آخرین اتفاقات و رویدادهای فلسطین است که آخرهفته ها از شبکه یک پخش می‌شود.

 

 

پاسخی بگذارید