تاریخ : 1402/03/10 16:50
شناسه : 403022

همايش سالیانه دانش بهره وری انرژی برق و تقدیر از مشترکین همکار در برنامه پیک بار با حضور دکتر پیغمبر زاده معاون بهره وری انرژی شرکت ساتبا ، مهندس پرنده مطلق معاون فنی و مهندسی شرکت ساتبا و بیش از 180 نفر ازمديران و مسئولين برق و انرژي صنايع و مسئولين شرکتهای توزیع برق استان و شهرستان اصفهان ،شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری و برق منطقه اي اصفهان در سالن دكتر شریعتی اين شركت برگزار شد.

به گزارش شاخه سبز ْ در ابتداي اين همايش مهندس محسنی مدیرعامل  این شرکت ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت : هدف صنعت برق به عنوان متولی تامین زیرساخت اصلی توسعه کشور ، تامین برق مطمئن است و ما به اصطلاح برای وصل کردن آمده ایم نه برای قطع کردن ، لذا به خاطر مشکلاتی که در چند سال اخیر حادث شد بخش قابل توجهی از بار در فصل تابستان گذشته با نظم و هماهنگی با شما بزرگواران  مدیریت شد

 مدیر عامل برق منطقه اي اصفهان ابراز امیدواری کرد : تابستان امسال نیز با کمک و همراهی مشترکین با کم ترین تبعات و کمترین آسیب برای صنایع عزیز از فصل تابستان عبور کنیم  و  با تعامل  مفید  و کار آمد و معاشرت با صنایع  بتوانیم  زمینه همکاری را بیش از پیش فراهم کنیم.

مهندس محسنی در پایان سخنانش به معرفی وضعیت شبکه برق اصفهان پرداخت و پیک بار شبکه برق اصفهان را حدود 6 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: 20 درصد از انرژی  اصفهان از شبکه سراسری و از خارج  استان تامین میشود.

در ادامه جلسه مهندس علاقمندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ضمن تشکر ویژه از همکاری موثر صنایع در تابستان سال گذشته افزود: بین عرضه و تقاضای برق یعنی تولید نیروگاهها و مصرف مشترکین تعادل برقرار شود در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان افزود: تابستان امسال باید با توجه به محدودیت عرضه برق ، صنایع در مدیریت مصرف برق به مانند سالهای گذشته نهایت همکاری را داشته باشند تا خدای ناکرده با خاموشی مواجه نشویم.

سپس دکتر پیغمبرزاده معاون بهره وری انرژی شرکت ساتبا با ارائه سخنانی گفت: ما در روز گذشته پیک زود هنگام مصرف برق در کشور را با بیش از 60 هزار مگاوات نه در تیرماه و نه در مردادماه بلکه در اوایل خردادماه زدیم که در مقایسه با پیک سال گذشته که در مرداد اتفاق افتاد بسیار بسیار جای تامل دارد.

معاون بهره وری انرژی شرکت ساتبا ادامه داد: با نگاه به روند مدیریت مصرف انرژی طی 20 سال گذشته خواهیم دیدکه تدبیر و برنامه ریزی در قالب تبصره13 قانون بودجه سال 85 و 86  به درستی انجام شد و با اقدامات موثر شاهد حل شدن مشکل واردات بنزین و بیش از 100 میلیارد دلار صرفه جویی در این عرصه گردید.

وی افزود: اما در عرصه برق با توجه به عدم توسعه قابل قبول نیروگاهها ومصرف روزافزون برق متاسفانه سوء تدبیر صورت گرفته و مشکلات حال حاضر صنعت برق را رقم زد که سال گذشته با دستور وزیر نیرو مبنی بر تشکیل کارگروه مدیریت تقاضای برق،با اقدامات به موقع و عملیاتی از جمله توسعه ظرفیت نیروگاهی در بیشترین سطح ممکن وبرنامه ریزی برای تکمیل سیکل نیروگاهها ،امضای تفاهم نامه با وزارت صمت در خصوص احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه از سوی صنایع اقدامات بسیار خوبی به انجام رسیده است.

دکتر پیغمبرزاده با اشاره به پیشی گرفتن همیشگی مصرف برق وکافی نبودن توسعه نیروگاهی و افزایش تولید و در مقابل کارگشا بودن مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین و صنایع اذعان داشت: کارگروه مذکور با ایجاد یک بسته سیاستی و برنامه ریزی کامل برای مدیریت مصرف شامل هوشمند سازی مصرف ،توسعه و نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین با اولویت مشترکین پرمصرف و صنایع، مدیریت و همراهی صنایع و جابجایی بار صنایع و کشاورزان،مدیریت مصرف ادارات و فرهنگ سازی و پاداش صرفه جویی اقدامات بسیار موثری انجام دادند که نتیجه آن عبور موفق از پیک سال گذشه بود.

 معاون بهره وری انرژی شرکت ساتبا در پایان ادامه داد: تمامی تلاش وزارت نیرو وکارگروه مدیریت تقاضا بر این بوده که با مدیریت مصرف برق در مصارف خانگی و تجاری واعمال سیاستهای تشویقی برای آنها ، برای هر کیلووات مدیریت مصرف آنها تا 2 هزار تومان جایزه در نظر گرفته تا با این سیاست مصرف برق را به بخش مولد و صنایع هدایت نماید که در این عرصه توفیقهایی نیز داشته ایم.

گفتنی است: در پايان اين همايش ضمن برگزاري جلسه پرسش و پاسخ صنايع با مسئولين برق اصفهان و برق استان چهارمحال و بختیاری  با اهداي لوح تقدير و تندیس از 150 صنعت كه در زمينه پيك سايي و  برنامه تعميرات و تعطيلات  تابستان سال 1401 همكاري خوبي با صنعت برق داشته اند تقدير گرديد.

پاسخی بگذارید