تاریخ : 1402/03/16 11:40
شناسه : 403033

شاخه سبز- موشک هایپرسونیک فتاح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان سپاه رونمایی شد.

موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ ( ۱۵ هزار کیلومتر بر ساعت) است.

قابلیت عبور از تمامی سامانه های سپر موشکی و قابلیت پنهان کاری و عبور از سامانه های راداری از دیگر ویژگی‌های این موشک بالستیک است.

موشک‌های هایپرسونیک (اَبَر مافوق صوت) جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که تاکنون کشورهایی همچون آمریکا، روسیه، چین و کره شمالی به فناوری ساخت آن دست یافته بودند. چند روز پیش فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک ایران در آینده نزدیک خبر داده بود.

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می کند بیان کرد: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

پاسخی بگذارید