نایب رئیس مجلس:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1402/03/16 12:51
شناسه : 403035

شاخه سبز -  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر توسعه روابط همه جانبه ایران و عمان به ویژه روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد و گفت: اکنون شرایط و زمینه‌های گسترش همکاری‌های بین دو کشور بهتر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در سفر به عمان به عنوان مهمان ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، از نقش سازنده سلطان فقید عمان «قابوس بن سعید آل سعید» در تقویت روابط دو کشور و نیز از سفر اخیر سلطان جدید عمان «هیثم بن طارق آل سعید» که گام موثری در تحکیم روابط و گشودن فصل جدیدی در همکاری های دو کشور محسوب می شود، قدردانی کرد.

وی در ادامه به تشریح ابعاد شخصیت بی بدیل بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و تاثیرات عمیق آن بر منطقه و جهان، ابتکارات منحصر به فرد و اقدامات ایشان مانند، ساقط کردن نظام طاغوتی شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله و به دنبال آن به هم زدن نظام استکباری دوقطبی حاکم بر جهان پرداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امام خمینی (ره) را منادی وحدت جهان اسلام و ادیان و مذاهب توحیدی توصیف کرد و گفت: از منظر امام (ره) بصیرت و بیداری مسلمانان، شناخت عمیق دشمنان اسلام و نقشه های شوم آنان و وحدت کلمه رمز موفقیت و راه برون رفت از مشکلات کنونی جهان اسلام و حل مشکل فلسطین است.

ذوالنوری در این نشست به تأثیر انقلاب اسلامی و تفکرات و اقدامات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر احیاء، استمرار، تقویت و توسعه مقاومت در منطقه تاکید کرد.

مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با حضور جمعی از اندیشمندان، محققان، شعرا، ادیبان، نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی عمانی برگزار شد و پیش از سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از شخصیت های عمانی با تجلیل از شخصیت ممتاز امام خمینی (ره) و تشریح تاثیرات سازنده انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص تعمیق ارتباطات سیاسی و فرهنگی ایران و عمان پرداختند.

پاسخی بگذارید