تاریخ : 1402/03/17 13:34
شناسه : 403071

شاخه سبز– وزارت دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه اعتراض رسمی خود را درخصوص ادعای ورود جنگنده های چینی و روسی به منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور(KADIZ) در جریان رزمایش مشترک ارائه کرد.

به نقل از یونهاپ، چهار فروند هواپیمای نظامی چینی و چهار هواپیمای نظامی روسی روز سه‌شنبه وارد منطقه پدافند هوایی کره جنوبی شده و از آن خارج شدند، که باعث شد نیروی هوایی کره جنوبی با جت‌های جنگنده خود را به محل حادثه برساند. سئول تایید کرده این هواپیماها حریم هوایی این کشور را نقض نکردند.

به گزارش یونهاپ، لی سونگ بیوم، مدیر کل سیاست بین‌الملل در وزارت دفاع کره جنوبی، در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با وابسته‌های نظامی در سفارت‌های چین و روسیه در سئول، از این رویداد ابراز تاسف کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت دفاع از پرواز جنگنده های دو کشور به مناطق حساس نزدیک به حریم هوایی ما متاسف است».

این وزارتخانه همچنین با ادعای اینکه چنین پروازی می‌تواند باعث تنش‌های منطقه‌ای شود، از کشورهای طرف مقابل خواست تا اقدامات مناسب را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انجام دهند.

وزارت دفاع چین خبر داد چین روز سه شنبه یک گشت زنی هوایی مشترک با روسیه بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی انجام داد.

منطقه پدافند هوایی، حریم هوایی سرزمینی محسوب نمی شود؛ بلکه برای فراخوان هواپیماهای خارجی به معرفی خود به منظور جلوگیری از درگیری های تصادفی تعیین شده است.

 

 

 

پاسخی بگذارید