مدیر منطقه یک شهرداری یزد:
گروه: استان ها / یزد
تاریخ : 1402/03/21 12:58
شناسه : 403108

مدیر منطقه یک شهرداری یزدگفت:ایجاد شهر ی پایدار ماموریت خطیرمدیریت شهری محسوب می شود وشهرداری درجهت ارتقائ کیفیت زندگی شهری نقش محوری ایفا می کند.

سیدعلیرضا رسولی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن تشکر از شهردار یزد، اعضای شورای شهر ونیز مجموعه عوامل خانواده بزرگ شهرداری که  به گفته او ید اصلی برای ارائه خدمات به شهروندان هستند اظهار داشت: شهرداری منطقه یک یزد اولین منطقه جداشده مرکز در شهر میراث جهانی است که به فراخور توسعه جمعیت و شاخص های رشد شهرنشینی بعضی مناطق جدا شده اند.

وی افزود : اکنون منطقه یک با مناطق ۲،  ۴ و منطقه تاریخی هم مرز است که باعث تعامل خوب و تعریف شرح وظایف مشترکی بین این چهار منطقه می‌شود.

وی تاکید کرد :شهرداری منطقه یک ورودی شهر میراث جهانی از محور تهران است که شاخصه مهمی به شمار می آید.

رسولی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی طی یک سال گذشته به عنوان طرح های عمرانی خدماتی زیربنایی و شهرسازی در منطقه یک صورت گرفته است گفت :مهمترین برنامه ای که در سال گذشته مدنظر شهرداری قرار گرفته ارتقای فضای شهری بوده که توجه به این امر باعث می‌شود شهروندانی فعال پویا و سالم و همچنین شهری پایدار و زیبا داشته باشیم.

مدیرمنطقه ۱ شهرداری یزدافزود : سال گذشته با پنجاه پروژه عمرانی و خدماتی توانستیم طبق آمار و شاخص هایی که وجود دارد بالاترین عملکرد عمرانی را بین مناطق داشته باشیم.

وی تصریح کرد :هر منطقه به لحاظ بافت مسکونی، دسترسی‌ها، بافت اجتماعی و فرهنگی و اداب و رسوم محلاتی که در مناطق واقع شده است شاخص های ویژه خود را دارد و ارائه خدمات عمرانی متفاوت است.

رسولی با بیان اینکه شهرداری منطقه یک توانسته است در سال گذشته ۲ بلوار و خیابان را به منطقه یک اضافه کند افزود: برای تسهیل دردسترسی ها و کنترل ترافیک ، سال گذشته در خیابان امام حسین در بلوار جمهوری به عنوان یک محور، عملیات عمرانی شروع و به پایان رسید.

وی افزود: در منطقه کمتر توسعه یافته صدرآباد، بلوار شادمان و سه خیابان عمود بر این بلوار اضافه شده که به عنوان توسعه فیزیکی شهر طی یک سال عملکرد خوبی بوده است.

رسولی خاطرنشان کرد : در سال گذشته بازپیرایی ۵ بوستان در منطقه یک صورت گرفته که دو بوستان دانش در بلوار حضرت ولیعصر و بوستان بانوان وحدت امام شاخص و مهم تر بوده که عملیات بازپیرایی آنها در سال ۱۴۰۱ شروع و در همین سال به پایان رسید.

مدیرمنطقه ۱ شهرداری یزد ادامه داد:  برای بهبود شهر با همکاری معاونت زیربنایی و امور عمرانی و حوزه تاسیسات برقی در سال ۱۴۰۱ چهار بلوار منطقه ۱ به پایه های روشنایی جدید و لامپ های کم مصرف ال ای دی و اس ام دی با نور سفید مجهز شدند.

وی در ادامه در خصوص پروژه‌های فرهنگی محلات و تقویت خدماتی که میتوان در محلات کوچکتر ارائه داد به مجموعه فرهنگی سید صحرا اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی این پروژه در کنار بقاع متبرکه امامزادگان با بودجه ۲ میلیارد تومان شروع شده و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد این پروژه برای تکمیل به ۳ میلیارد اعتبار نیازمند است و فاز یک آن در هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

رسولی افزود: در سال ۱۴۰۱ در محل های کسنویه چند پروژه تعریف شده است از جمله: ساماندهی پیاده رو های دو محور خیابان شهدا و خیابان طباطبایی که یکی از آنها به صورت کامل انجام شده و دیگری در اعتبارات سال جاری است که انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کسنویه ساماندهی آسفالت به خصوص معابر خاکی مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت در محله محمودآباد آزادسازی چند پلاک است گفت: در سال ۱۴۰۱ شهرداری توانست تمام املاک واقع در مسیر خیابان دانش در بلوار نواب صفوی را در فاز یک آزادسازی کند که اتفاق بزرگی بوده و فاز دوم آن در حال آزاد سازی است.

وی افزود: در محله جنت آباد موضوع ارتقای محیط شهری مورد توجه قرار گرفته و برای بازپیرایی یکی از پارک ها در سالجاری تامین اعتبار شده و کارهای خوبی در بحث هدایت آب‌های سطحی اعم از لوله گذاری و حفر چاه های جذبی صورت گرفته است.

این مقام مسئول گفت:  سال گذشته اقدامات شایانی  در حوزه بزرگ امام شهر اتفاق افتاده است که جزء ۵۰ پروژه سال ۱۴۰۱ می باشد.

وی تصریح کرد:  یکی از اقدامات لوله گذاری به منظور هدایت آب های سطحی به طول ۲ کیلومتر می باشد که این پروژه با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی  در حال انجام است.

رسولی افزود: اقدام دیگر یادمان و مقبره شهدای گمنام در میدان حج می باشد که تامین اعتبار شده و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به عنوان اثری بسیار فاخر و به یادماندنی در حال اتمام است.

مدیر منطقه ۱ شهرداری یزد از دروازه قرآن به عنوان مبدا ورودی شهر یزد نام برد و گفت : سال گذشته توسط شهرداری منطقه ۱، ساماندهی جداره دروازه قران صورت گرفته  و سرویس بهداشتی برای شهروندان و مسافران احداث شده و پیاده روسازی دور میدان دروازه قرآن و همچنین فاز یک سمت راست بلوار جمهوری و اصلاح هندسی بلوار شهید سامی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه ابلاغیه شهرداری در سال ۱۴۰۲ چه میزان بوده و در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۱ چه تفاوتی داشته است گفت: بودجه ابلاغیه عمرانی منطقه ۱ در ابتدای سال ۱۴۰۱بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بوده که با متممی که در آذرماه و دی ماه گرفته شده است به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است که در جذب اعتبارات عمرانی شهرداری منطقه در سال گذشته سرآمد بوده است.

وی افزود: در خصوص بودجه املاک و آزادسازی چون ردیف جدا دارد با ۴۰ میلیاردتومان در سال ۱۴۰۱ شروع و در پایان سال با ۶۵ میلیاردتومان کار تحویل داده شده است.

رسولی گفت :در سال ۱۴۰۱ شهرداری منطقه یک ۲۰ درصد بیشتر از بودجه ابلاغی و متمم درامد نقدینگی داشته که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بودجه ابلاغیه عمرانی در اول سال ۸۹ میلیارد تومان و بودجه املاک و آزادسازی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ اولویت شهرداری اصلاح آسفالت معابر و ایجاد و اصلاح پیاده روها و پیاده محورها و احداث دو پارک و نمایش دو المان خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که شهرداری برای مواجهه با سیل چه اقداماتی را انجام و پیش‌بینی کرده است گفت: برای کنترل سیلاب ها پنج سیل‌بند آماده و تجهیز و اضافه شده است. همچنین وی با تاکید بر اینکه باید تمام روان آب ها را کنترل واز شهر خارج کنیم گفت:در سال ۱۴۰۱ صد حلقه چاه حفر و ۸۶ چاه لایروبی و بهسازی شده است.

وی ادامه داد عملیات احداث پروژه بزرگ فرهنگسرای بهمن که تاکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته نزدیک به ۱۲هزارمترمربع محوطه فضای ورزشی وتفریحی و۴هزارو۵۰۰مترمربع زیربنا در سه طبقه با زیرزمین تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر منطقه ۱ شهرداری یزد افزود پروژه دیگری که سال گذشته شروع کردیم بزرگترین بوستان محیطی کویری درون شهری کشور بنام اکو پارک یزد در بلوار نصر کیلو متردو است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان فاز یک آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد

وی عدالت محوری را یکی از اهداف شهرداری دانست وگفت در این راستا بانگاه ویژه به نقاط کم برخوردار ۵۰هزار مترمربع اسفالت در محله صدرآباد و معابر آن انجام گردید وپیاده روهای بلوار صابر موزاییک شد.

رسولی تصریح کرد سال گذشته شهرداری منطقه یک ۲۰درصد بیشتر از بودجه ابلاغی ومتمم درآمد نقدینگی داشته است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از زحمات همکاران خود در حوزه اداری مالی ودرآمد، شهرسازی وبخش حفظ و نگهداری گفت بطور میانگین روزانه ۱۱۰تن زباله توسط ماموران شهرداری جمع آوری می شود و هزینه خدمات شهری برای حفظ ونگهداری ماهانه ۳/۵میلیارد تومان می باشد.

پاسخی بگذارید