قدیمی:
تاریخ : 1402/04/26 12:59
شناسه : 403557

رئیس فدراسیون هاکی گفت: پیکارهای قهرمانی آسیا از اول شهریور به میزبانی عمان برگزار خواهد شد و تیم ملی بانوان برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

بهرام قدیمی روز دوشنبه اظهار داشت: مسابقات انتخابی در هاکی بانوان برگزار شد که از لحاظ تعداد شرکت کننده یک رکورد ثبت شد و از بین شرکت کنندگان ۳۰ نفر را برای اردوی تیم ملی انتخاب کردیم. هم‌زمان لژیونرهای هاکی سالنی مردان نیز در ترکیه در حال مسابقات هستند.

وی ادامه داد: اردوی تیم‌های از ۳۰ تیر تا ۸ مرداد در تبریز برگزار خواهد شد. مرحله بعدی اردوی تیم‌های ملی از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود که همه این برنامه‌ها برای آمادگی تیم‌های ملی برای حضور در قهرمانی آسیا است. تیم هاکی مردان تجربه خوبی دارد و قطعا یکی از ۶ تیم برتر آسیا خواهد شد.

رئیس فدراسیون هاکی درمورد مربی تیم‌های ملی عنوان کرد: یک مربی پاکستانی را برای تیم هاکی چمنی آقایان منصوب کردیم که مشاور تیم بانوان نیز است. در هاکی چمنی ما نوپا هستیم و مربیان پاکستانی نیز در هاکی چمنی تبحر دارند و به همین دلیل فعلا این مربی را انتخاب کردیم.

وی افزود: یک مربی چینی-آمریکایی نیز مد نظر داریم که در راه تیم ملی است. اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی‌ها انجام شده که برای ۲ رشته هاکی چمنی و سالنی بتوانیم تیمهای قدرتمندی را آماده کنیم. مسابقات قهرمانی آسیا از اول شهریور به میزبانی عمان آغاز می‌شود که تیم بانوان برای اولین بار شرکت می‌کند. این مسابقات برای کسب تجربه، فرصت بسیار خوبی است زیرا حریفان سرسختی آنجا حضور دارند.

قدیمی با اشاره به جوان‌گرایی در تیم‌های ملی گفت: روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری کردیم. فکر نمی‌کردیم چنین استقبال پر شوری از هاکی چمنی شود و در حال حاضر همه استان‌ها را فعال کردیم. به زودی مسابقات ۱۲ تا ۱۶ سال هاکی چمنی را در تبریز برگزار می‌کنیم که همه بازیکنان زیر نظر استعدادیاب‌های فدراسیون ارزیابی خواهند شد و برای تیم‌های ملی پشتوانه‌سازی می‌کنیم.

وی با تاکید بر بخش ورزش همگانی فدراسیون هاکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در پارک‌ها و فضاهای باز استان‌ها آموزش رایگاه برگزار می‌کنیم. همکاری با فرهنگسراها و آموزش پرورش که یک تفاهم نامه نیز نوشتیم، کمک خوبی به ما کرده است و در تلاشیم که مدارس را نیز در به مسابقات هاکی وارد کنیم. آموزش هاکی خیابانی هم در باشگاه انقلاب و فرهنگسراهای شهرداری تهران در حال برگزاری است. در دانشگاه‌ها نیز آموزش هاکی را راه اندازی کردیم و در حال توسعه آن هستیم.

پاسخی بگذارید