استاندار یزد:
گروه: استان ها / یزد
تاریخ : 1402/05/23 11:05
شناسه : 403743

یزد- صادقی مقدم-  استاندار یزد با بیان اینکه ارائه تسهیلات حمایتی تبصره ۱۸ باید منجر به اشتغالزایی شود، گفت: در سال جاری حوزه دانش بنیان استان از این تسهیلات استفاده زیادی کرد، بنابراین برای حمایت از مجموعه‌های مردم نهاد نیز به شرط ارائه طرح‌های دارای توجیه فنی، مشکلی وجود نخواهد داشت.

مهران فاطمی در نشست با تشکل های مردم نهاد استان که به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و به منظور بررسی مسائل و دغدغه های موجود فعالین این حوزه برگزار شد با اشاره به اعتقاد قلبی به حضور و مشارکت مردم در این دولت و ارتباط با فعالین عرصه های مختلف، اظهار کرد: در همین راستا در دو سال گذشته قریب به ۲۰۰ نشست با گروه های مختلف مردمی و دغدغه‌مندان عرصه‌های گوناگون در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت، برگزاری جلسات مکرر با مجموعه های خیری، دانش آموزی و دانشجویی، انجمن های علمی، هنری، گردشگری و میراثی، مجموعه ها و هیئت های ورزشی، کانون های مساجد و هیئات مذهبی، تشکل های قرانی و سایر ابرتشکل های موجود در دستور کار استان قرار داشته است.

فاطمی با اشاره به ارتباط نزدیک استان با مجموعه های مردم نهاد مختلف، تصریح کرد: قطعا ارتباط هدفمندتر و جامع‌تر مجموعه دستگاه‌های دولتی با سمن‌ها مورد تاکید مدیریت استان است.

وی از شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های تشکل‌های مردم نهاد استان به عنوان جایگاهی برای ساماندهی سمن‌ها نام برد و گفت: نباید این جلسات صرفا محلی برای صدور مجوز باشد و بیان دغدغه های فعالین این عرصه و پیگیری آن باید در نشست‌های شورای هماهنگی دنبال شود.

فاطمی با بیان اینکه مجموعه های مردم نهاد، می توانند به عنوان ناظر، مشاور و مجری در پروژه های دستگاه های اجرایی ایفای نقش کنند، افزود: دستیار مردمی و دفتر اجتماعی استانداری در قالب بحث مردمی سازی دولت، در شورای راهبردی توسعه مدیریت استان مصوبه واگذاری ماموریت های مختلف به مجموعه های مردم نهاد را احصاء کنند.

پاسخی بگذارید