گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1403/09/17 12:19
شناسه : 410257

 

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای ارتباطی، می‌توانند رفتار مصرفی جامعه را اصلاح کرده و فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی را نهادینه کنند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مرتضی خوش‌لهجه در آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم که با حضور جانشین فرمانده سپاه استان قم، نماینده حزب‌الله لبنان در قم، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه و جمعی از مدیران رسانه‌های استان برگزار شد، اضافه کرد: ایجاد محتوای آموزشی، گزارش‌های تحلیلی و همکاری با متخصصان حوزه انرژی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این راستا انجام شود.

 

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی صنعت نفت و گاز، تصریح کرد: ناترازی در تولید و مصرف گاز طبیعی یکی از موضوعات مهم کشور است و تنها با آموزش صحیح و مشارکت همه‌جانبه مردم از طریق رسانه‌ها می‌توان این چالش را مدیریت کرد.

 

خوش‌لهجه همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی به‌موقع تأکید کرد و در ادامه توضیح داد: اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر رسانه‌ها درباره راهکارهای صرفه‌جویی، مزایای اقتصادی آن و تأثیرات زیست‌محیطی می‌تواند انگیزه لازم برای تغییر رفتار مصرفی را در جامعه ایجاد کند.

 

وی در ادامه به ارائه از گزارشی از عملکرد شرکت گاز استان قم طی سال اخیر پرداخت و در این خصوص ابراز کرد: با مجموعه اقداماتی که این شرکت با استفاده از تبلیغات و ظرفیت رسانه‌ها در حوزه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی انجام داد، دو سال پیاپی توانستیم رتبه اول صرفه‌جویی در بخش خانگی را از آن خود کنیم.

 

خوش‌لهجه در پایان از رسانه‌ها خواست تا با تولید محتوای مبتکرانه و خلاقانه، مردم را به مشارکت در کاهش مصرف گاز و انرژی تشویق کرده و در پایداری فشار شبکه گازرسانی، یاری‌رسان دولت محترم و شرکت ملی گاز ایران باشند.

 

شایان ذکر است جشنواره رسانه‌ای ابوذر، بزرگ‌ترین رویداد مطبوعاتی و رسانه‌ای استان است که همه ساله از سوی بسیج رسانه و با استقبال گسترده جامعه خبری و مطبوعاتی استان برگزار می‌شود  و «اصلاح الگوی مصرف در حوزه گاز طبیعی» نیز به عنوان یکی از موضوعات بخش ویژه این جشنواره در نظر گرفته شده است.

پاسخی بگذارید