گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 54915
اوقات فراغت نوجوانی در راه است 
سه ماه عمر * 12 میلیون دانش آموز

از جمله هنرهای نگاه کلان به مسائل اجتماعی ، توجه به این نکته است که در تعطیلات پسا خرداد ، عده ای دانش آموز باید خود را برای شهریور آماده کنند که خودشان معتقدند تابستانشان " زهر بلبل " شده است . عده ای هم که کودکان کار هستند و تکذیب این حقیقت تلخ ، خیلی نامردانه است . آن عده ای که از خطر جسته اند و سه ماه فرصت استثنایی برای بهره گیری بهینه ی وقتشان دارند ، می مانند و انواع و اقسام کلاسهای ورزشی و آموزشی و مذهبی و علمی ( البته با کارتخوان ) . اینکه واقعاً در این میان ، چه چیزی به دانش و توانایی و باورهای جوانمان افزوده میشود ، خود نکته ای است مهم و حیاتی .

مسئولان که فقط میگویند :: در مراکز مورد تایید ما قدم بنهید . مردم هم که نمیدانند این تایید را از کجا باید مطلع شوند و تاییدش را بگیرند و آیا این تایید هم نیاز به تایید !! دارد یا همون تایید اولی تاییده ؟؟ لذا با پرس و جوی عامیانه که خیلی مطمئن هم نیست ، رو به مراکز فراغت پر کن موجود در کشور میروند . در انتهای تابستان این کارتخوانها هستند که برنده اصلی اوقات فراغت اند .

در این میان سه ماه از عمر حدود یک میلیون فرهنگی فرهنگ ساز فرهیخته هر ساله بدون استفاده و بدون برنامه تلف که چه عرض کنم ، اسراف و دور ریز میشود . لازم است تا دوستان برنامه ریز در دولت جدید یک حرکت مشفقانه ای در این خصوص داشته باشند و بدانند :: عمر چون جوی آب است و به عقب بر نمیگردد . المثنی هم ندارد .

سید علی محمدی
https://t.me/natanzqom

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. دبستانی

    سلام بسیار بجا فرمودید ممنون از دقت نظرتان. سرمایه عظیمی هر ساله در حال تباهی است . خدا کند یکی بیاید یه حرف تازه تر بگوید