تاریخ : 1396/04/20 15:18
شناسه : 57713
اداره کل مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه ای آورده است: در راستای اطلاعیه هواشناسی شماره 27905/44/86 در تاریخ 18 تیرماه  به آگاهی می رساند، از امروز سه شنبه 20 تیرماه  بارش به صورت رگبارهای پراکنده آغاز و از روز چهارشنبه تا پنج شنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد تشدید بارندگی بارش های رگباری همراه با وزش باد گاهی نسبتاً شدید، کاهش دما و وقوع رعد و برق در استان هستیم.

همچنین دریای خزر نیز طی این مدت مواج و طوفانی است؛ بنابراین به مسافران و مردم مازندران توصیه می‌شود درهنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به ویژه درهنگام شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی و كسب اطلاعات از مسیر حرکت کنند.

همچنین دامداران و ساکنان بومی در هنگام  وقوع رعد و برق و بارش های رگباری نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود در مناطق امن نگهداری کنند.

 با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوهپیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز خودداری شود.

با توجه به امکان بالا آمدن آب و طغیان رودخانه ها از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند، همچنین از قایقرانی، شنا و ورزش های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری شود.

بر این اساس به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می شود با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هر گونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید