گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 58589

برای کاهش مصرف برق در قم
1) کلید کولر را به " بابا " بسپاریم

من کاری به این ندارم که طرح کاهش یا تغییر ساعت اداری تو شهرمون در حال اجرا است . چون وقتی به ادارات مراجعه میکنید ، از همون کلّه ی سحر کولر ها با دور متوسط به بالا در حال لَه لَه زدن اند و این داستان تا پایان ساعت کاری ادامه دارد . یعنی در مصرف برق عملاً هیچ صرفه جویی مشاهده نمیشود . شک دارید یه گذری به ادارات و موسسات سطح شهر بزنید . لازم است دوستان هنگام تصویب طرحها در ایران !! تمامی شرایط را لحاظ نمایند . از جمله اینکه کولر ها از چه ساعتی تا چه ساعتی و با چه درجه ای روشن باشند و دقیقاً !! کی خاموشش کنه !!!! 
مثل " بابای قصه ی ما " که کولر رو از 12 تا 3 روشن میکنه اونم با دور کند و غیره . و بچه های قصه ی ما موظف اند بقیه ساعات رو از بادبزن دستی های قدیمی استفاده کنند . این مقررات بابایی ، ما رو خوب قانونمند کرده و میدونیم چه ساعتی خونه مون بهشته و چه ساعتی جهنّم !!!!!!!
2) از برق پاک خورشیدی استفاده کنیم
اگر خواهان این هستیم که شرایط بالا بما تحمیل نشود و ما در یک 24 ساعت ، کل چهار فصل سال رو تجربه نکنیم لازم است روشهای نوین و پاک تهیه ی برق رو در شهرمون که البته از آفتاب خوبی در طول سال برخوردار است فراهم کنیم . ( شاید دوستان ما در استان سمنان هم لازم باشه در منطقه ی بادخیز " آهوان " از انرژی باد ، برق تولید کنند ) در هر صورت ، از آنجایی که اکثر شهروندان ایران به استفاده از برق معتاد شده اند و حتی وسایل گرمایی شان هم برق-محور شده است و به تناسب افزایش جمعیت ، رشد افزایش وسایل برقی ، روند تصاعدی یافته است ، لازم می آید این موضوع به طریق مشخص از سیمای ملی و تابلوهای دورن شهری به اطلاع عموم مردم برسد . خیلی از قدیمی ها نمیدانند که تعداد مصرف کننده های برق در خانواده ها ، چندین برابر شده است . امید دارم با اطلاع رسانی درست و بموقع شاهد کاهش قطعی برق و سوختن احتمالی وسایل برقی مردم باشیم . تغییرات را بموقع و از طرق عمومی به مردم شهرمان گزارش کنیم .

سید علی محمدی
https://t.me/natanzqom

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. سهرابی

    سلام مثل همیشه زیبا نوشتید همه چیز حتی برق و پمپ و پکیج ما به برق وابسته شده درست مصرف کردن خوب است ولی در این شرایط بی معنا است .

  2. وفادار

    سلام بسیار بجا سخن راندید اطلاع رسانی درست اصلی فراموش شده در ایران است . برنامه ای برای خوب مصرف کردن در کشور نداریم

  3. بابایی

    سلام بسیار عالی فرمودید