تاریخ : 1396/07/21 15:04
شناسه : 85034

آیت الله «یوسف طباطبایی‌نژاد»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: خداوند متعال در دنیا انسان‌ها را به راه‌های مختلف عذاب می‌دهد که یکی از این راه‌ها راه نرم است به اینگونه که از طریق قرآن کریم و حجت‌های خود بر روی زمین انسان‌ها را از عواقب کارشان می‌ترساند و به تعبیر  قرآن کریم اگر این هشدارها اثر گذار نباشد و انسان به افراط در گناه کشیده شود قلب و گوش انسان  بسته می‌شود و اگر انسان به خیال خود بخواهد خدارا فراموش کند خداوند فرموده است که ماهم اورا فراموش خواهیم کرد و این فراموشی به شکلی است که نفس و جانش هردو ضرر خواهد دید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: برای بازیابی بصیرت تنها راهی که وجود دارد پاک کردن قلب ازگناهان و توبه کردن است.

وی  گفت: رسیدن به تقوا به این معنا نیست که انسان به درجه بالایی از علوم گوناگون مانند ریاضی، فیزیک و...برسد بلکه به این معناست که راه حق را از باطل تشخیص دهد و خود را به گناه آلوده نکند.

طباطبایی‌نژاد  در خصوص کفار گفت:  قرآن منطقه خاصی را مشخص نکرده که مردم آنجا جزو کفار باشند بلکه هر کسی که با دین ما دشمنی کند کفار به حساب می‌آید هم‌چنین اگر به ما فضلی برسد آن‌ها ناخوش می‌شوند و در صورت رسیدن آسیب هم خوشحال خواهند شد.

وی ادامه داد: این را باید به خاطر داشت که همه امامان ما پیش از مجادله و جنگ به نصیحت فرمانده و حاکم آن منطقه می‌پرداختند و از عواقبش آن‌ها را آگاه می‌کردند و مذاکره‌ای به شکل امروزی وجود نداشت. 

امام جمعه اصفهان گفت: راه باز شدن قفل قلب و گوش انسان توبه و تقوای الهی است که بنا بر سخن امام علی(ع) تقوای خدا دوای مرض قلبتان است و کوری دلتان را روشن می‌کند.

وی ادامه داد:  باید دید که این همه افراد معتادی که در کشور هستند آیا به تقوای الهی معتقدند؟ هم‌چنین این همه طلاقی که در کشور رایج شده است دلیلی بر عدم وجود تقوا است؟ باید بدانیم که وجود تقوا حجم زیادی از مشکلات را برطرف می‌کند و با یک مشکل ساده کار به طلاق نخواهد کشید. 

امام جمعه اصفهان در خصوص فرهنگ ورزش همگانی در کشور نیز اظهار کرد:  ورزش تنها این نیست که در مسابقه‌ای شرکت و مدال و عنوانی کسب کنیم  بلکه آنچه در خصوص ورزش بیان و به آن توصیه می‌شود ورزش همگانی است که همه جامعه باید در آن حضور داشته باشند.

طباطبایی‌نژاد گفت: برای جنایتکارهای دنیا جای غم و اندوه و تأسف وجود دارد که به نفس خود توجه ندارند و دست به کشتار می‌زنند هم‌چنین بیشتر رئیس‌جمهور و رهبران  کشورها کاری را برای عدالت و حق انجام نمی‌دهند. 

وی با بیان این‌که کشورهای اروپایی اصرار بر ادامه برجام دارند، گفت: همین کشورهای اروپایی که خواستار ادامه برجام هستند چرا به بانک‌های خود اجازه فعالیت با جمهوری اسلامی را نمی‌دهند و این خیالی باطل است که ما بخواهیم با آن‌ها همکاری کرده و دست از دینمان بکشیم. هدف همه آن‌ها مخالفت با اسلام است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این سناریوی واضح است که ترامپ را دیوانه تلقی می‌کنند، اما اگر او واقعاً دیوانه بود کل پارلمان به او رأی نمی‌دادند و این نشان می‌دهد که این به ظاهر دیوانه بودن ترامپ نیز از سیاست‌های آن‌ها برای پیشبرد اهدافشان است. 

وی ادامه داد: نقشه آن‌ها واضح است و این که از یک طرف آمریکا برای شکستن برجام فشار  می‌آورد و از طرف دیگر اروپا خواهان ادامه آن است بیانگر این است که آمریکا و اروپا دستشان در یک  کاسه است.

وی خطاب به مسئولان گفت:  شمارا به خدا قسم  می‌دهم که با سیاست‌های دروغین آمریکا و اروپا همکاری نکنید چون طبق حرف قرآن کریم آن‌ها با اصل اسلام مشکل دارند.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: با توکل بر خدا و همکاری همه مردم عزیز میهنمان و مسئولان هرگز دوباره مذاکره نخواهیم کرد و حرف‌های ترامپ به جای این که ما را بترساند ما را قوی‌تر خواهد کرد و ما از آن درس خواهیم گرفت و روز به روز قوی‌تر و متدین‌تر می‌شویم.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید