تاریخ : 1396/07/22 14:07
شناسه : 85344
اسفندیار امینی با بیان اینکه کشاورزان بیشترین آسیب را از مسائل و مشکلات آبی و محیط زیست می‌بینند، اظهار کرد: اولین باری که قصد داشتند از اصفهان برای استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری آبی انتقال بدهند تا زمانی که استاندار و مدیران جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و محیط زیست بومی بودند این مهم رخ نداد.

وی افزود: در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی زمانی بحث انتقال آب اصفهان مطرح شد و مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان در آن زمان در خصوص این مهم ایستاد صحبت کرد و اعلام کرد که استانی مثل اصفهان که خود نیازمند انتقال آب است آیا آبی برای انتقال دارد و تا زمانی که این مدیر بومی سر کار بود انتقال آبی رخ نداد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان ادامه داد: از زمانی که استاندار اصفهان غیربومی انتخاب شد، مدیران محیط زیست، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی نیز غیر بومی شدند،  نه تنها انتقال آب از اصفهان کلید خورد بلکه تالاب گاوخونی نیز خشک، خط مرزی استان جابه جا و بخش مهمی از حوضه آبخیز زاینده رود به استان چهارمحال منتقل شد.

امینی تصریح کرد: جالب است که از همان تاریخ سیل اخراج مدیران اصفهانی در استان‌های دیگر شروع شد و مدیران غیر اصفهانی وارد استان شدند من نمی دانم چرا تاکنون مدیران ارشد و معتمدین این استان واکنشی به این موضوع نشان ندادند؟

وی به بحث مدیرکل محیط زیست استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سه دوره قبلی آقای ظهرابی از استان فارس، آقای کلانتری از استان کرمانشاه و آقای لاهیجان زاده از استان خوزستان به این استان منتقل شدند و این باز نیز آقای دانیالی از استان چهارمحال و بختیاری برای تصدی سمت مدیرکلی محیط زیست معرفی شده است و حتی یک مدیرکل بومی برای اصفهان انتخاب نکرده‌اند، این افراد معاونینی نیز با خود به اصفهان آوردند. سوال اینجاست یعنی طی این دوره ها حتی یک اصفهانی شایستگی حضور بر روی کرسی این اداره کل را نداشته است؟

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان تصریح کرد: زمانی که مدیر غیر بومی برای اصفهان انتخاب می‌کنند برای برقراری ارتباط با سایر ارگان‌های سیاسی، اجرایی و تشکل‌ها زمان زیادی احتیاج است در حالی که یک نیرو از درون مجموعه که پله پله ترقی کرده باشد می‌تواند بهتر عهده دار چنین مسئولیتی باشد و در همه دنیا در شرایط برابر میان مدیران، مدیران بومی برای هر منطقه انتخاب می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه اعتراض کشاورزان اصفهانی به موضوع مدیرکل دقیقا به همین دلایل است، گفت: سالیان درازی است که کشاورزان این اعتراض را دارند البته این اعتراضات به عنوان قضاوت بر روی یک شخص نیست بلکه این موضوع بر این اساس است که مگر می‌شود استان بزرگی مثل اصفهان که خود مدیر پرور است یک مدیر بومی برای محیط زیست نداشته باشد؟انتهای پیام

پاسخی بگذارید