تاریخ : 1396/07/24 15:11
شناسه : 86024

 راضیه ایزدی، نویسنده کتاب «عبور از صد چالش زندگی» اظهار کرد: تعداد این دست‌اندازها بسیار زیاد است و این کتاب به صد دست انداز خوب زندگی کردن نه زندگی خوب می‌پردازد و سعی دارد به راه عبور هم بپردازد.  

وی افزود: اگر چه در جلسات مشاوره و سخنرانی‌های مختلف نویسندگان این صد دست انداز محور بحث بوده ولی همه صد چالش اولین بار در یک فرصت استثنایی از اول تا شانزدهم ماه رمضان سال 95 به همت کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ارائه شد.

ایزدی با بیان اینکه در این کتاب صد چالش برای خوب زندگی کردن مطرح شده، ادامه داد: در هر زندگی در هر لحظه از زمان یکی از چالش‌ها تاثیر بیشتری دارد و ممکن است در یک زندگی خانوادگی هر عضو با چالشی متفاوت رو به رو باشد از این رو امکان درک یکدیگر کم می‌شود.

وی افزود: وجود این چالش ها نشان دهنده نقطه ضعف ما نیست بلکه طبیعت زندگی انسانی اقتضای این چالش‌ها را دارد. در شرایطی که ابزارهای خوب زندگی کردن به کار گرفته می‌شود، وجود این چالش‌ها کمتر احساس خواهد شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که همواره برای عبور موفق از این چالش‌ها کارساز بوده، مراقبت است. مراقبت باعث می‌شود چشم‌ها به روی این چالش‌ها باز شود و ابزار بیدار شدن و آگاهی است. هنگامی که از خود، از دیگران، از ارزش‌ها و از روابط‌مان مراقبت می‌کنیم، بیدار و آگاه هستیم.

ایزدی ادامه داد: شاید یکی از بهترین دعاها این است که خدایا ما از غافلان نباشیم. در این کتاب منظور از غفلت نشناختن ارزش‌ها و عدم توجه به آنهاست. شناخت ارزش‌ها لحظه به لحظه کار آسانی نیست و شاید باید به ذکر دائم و تذکر مداوم روی آورد.

نویسنده کتاب «عبور از صد چالش زندگی» خاطرنشان کرد: نیازها در لحظه جاری اند. توجه به نیاز آنی و لحظه‌های فرد و اطرافیان یکی از مهمترین روش‌هایی است که عبور از چالش‌ها را ساده می‌کند. پس هرگاه به خود بگوییم اکنون نیازم چیست و یا اکنون نیاز طرف مقابل چیست، کمک کننده بوده و به عبور از چالش‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید