تاریخ : 1399/01/28 16:33
شناسه : 240480


به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان، مهندس روح الله افشاریان-مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب 100 امام(ره) گزارشی از عملکرد این نهاد مقدس از بدو تاسیس تاکنون را ارائه نمود.

افشاریان با اشاره به اهمیت تهیه ی طرح های هادی روستا بعنوان یک نقشه ی راه برای مدیران ارشد روستاها اظهار داشت: تاکنون طرح هادی برای 90 روستای بالای 20خانوار جمعیت شهرستان تهیه و ابلاغ گردیده و در 60 روستا از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر دولتی، طرح هادی حداقل در یک فاز اجرا شده است. 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم به نهضت آسفالت از سال 1394 اشاره و تصریح کرد:
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم با جذب حدود 4 هزار و 825 تن قیر یارانه ای(رایگان) و  با اعتبار   تقریبی بالغ بر یکصد و ده میلیاردریال (یازده میلیارد تومان) نسبت به اجرای آسفالت  850 هزار مترمربع از معابر روستایی با مشارکت دهیاریها و همیاری مردم شریف روستاها اقدام نموده است. 

افشاریان ضمن تاکید بر تثبیت مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و اجرای دستورالعمل صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی اظهار داشت: در شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح سند دار کردن منازل روستایی و اجرای طرح قانون الحاق در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تعداد 7 هزار و 453 فقره سند مالکیت در 32 روستا و 2 شهر شهرستان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم به تامین مسکن اقشار محروم و اجرای پروژه های مسکونی اشاره و خاطر نشان کرد: در شهرستان سمیرم از بدو تاسیس بنیاد مسکن تاکنون، تعداد 460 واحد مسکونی احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است.  

روح الله افشاریان به تشریح حوادث سیل اخیر طی سال‌های 97 و 98 پرداخته و اظهار داشت: در سال 97 و 98 تعداد 973 فقره وام تعمیراتی به مبلغ 89 میلیارد ریال همراه با کمک بلاعوض تعمیراتی به تعداد 310 فقره و به مبلغ 11 میلیارد ریال به افرادی که واحد مسکونی آنها آسیب دیده بود پرداخت شده است. 

وی افزود: تعداد 195 فقره تسهیلات حوادث شهری به مبلغ 130 میلیارد ریال همراه با کمک بلاعوض به مبلغ 70  میلیارد ریال نیز پرداخت شده است. 

افشاریان با توجه به حادثه خیز بودن نقاط مختلف کشور و وجود بحران‌های طبیعی چون زلزله، رانش زمین و سیل به اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تاکید نموده و اظهار داشت: در این راستا تاکنون تعداد 260 فقره تسهیلات روستایی به مبلغ 135 میلیارد ریال ریال همراه با کمک بلاعوض  52 میلیارد ریالی تنها طی دو سال گذشته پرداخت شده است. 

افشاریان تصریح کرد: از شروع اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون تعداد 3300  فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 142 میلیارد ریال به متقاضیان روستایی پرداخت شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب 100 نزد بانک ملی ایران در روز 21 فروردین 1358  به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس گردید و در تقویم رسمی کشور، روز از 21 فروردین تا 31 فروردین بعنوان دهه حساب 100 حضرت امام(ره) یاد شده است. 



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید