گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1403/06/18 13:56
شناسه : 408995

زهره مهرنوری. همه عاشقان اهل بیت دلشان می تپد که در آستان ائمه لباس خدمت بپوشند و به زائران اهل بیت خدمت رسانی کنند، اما در طرح خادمیاران رضوی که حدود 8سالی  است که در شهرهای و استان های مختلف  ایران در جریان است، مهم نیست در کجای ایران عزیز حضور داری درهمان شهر محل سکونت هم می توانی خادم «امام رضا علیه السلام» باشی و لباس خدمتش را برتن کنی.

کسانی که از نزدیک با مجموعه خادمیاران رضوی در ارتباط هستند شاهد اخلاص این افراد هستند که چگونه خلاصانه در خدمت مردم هستند وبه نیابت از شمس الشموس امام هشتم از نیازمندان دستگیری می‌کنند، فرهنگ سازی میکنند.  خادمیاران رضوی به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. کسانی که در بخش تخصصی خادمیاران رضوی جذب می‌شوند در حوزه های مختلف حقوقی، مشاوره، بهداشت و درمان، بانوان و خانواده،  رسانه، نذر و وقف و زیارت و دیگر بخش‌ها برای جلب رضایت پروردگار تلاش می‌کنند. 

در بخش معین الضعفا خادمیاران کمک می‌کنند میحتاج نیازمندان  را در نهایت آبرومندی در قالب بسته‌های معیشتی به دستشان برسانند، اگر بیماری به پول نیاز داشته باشد هم در بخش «معین الضعفا»خادمیاران هزینه درمان را تامین می‌کنند،  در طرح «نذر شفا» پزشکان به مناطق محروم شهر و روستاها می‌روند در این طرح یک روز کاری یک کادر درمان در مناطق شهر مستقر شده به صورت رایگان به وزیت بیماران می پردازند و در موارد متعدد هزینه‌های درمان بیماران را نیز تامین می‌کنند. کانون حقوق هم بنا بر حجم متقاضی در مناسبت‌های مختلف تشکیل شده و در طرح «امام رضا حساب کرده» به احقاق حقوق نیازمندان می‌پردازند. از دیگر بخش های شگفتانه خادمیاران رضوی کانون زیارت است که وظیفه اش شناسی و اعزام نیازمندان و زیارت اولی به حرم امام هشتم است که این افراد بدون پرداخت هیچ هزینه ای چشمشان به زیارت «امام رضا علیه السلام» روشن می‌شود. در کانون تخصصی خانواده یکی از طرح‌های خوب اجرا شده طرح «دختر ماه» است که برای جشن تکلیف دختران بی بضاعت با دادن هدایای مناسب جشن تکلیف برگزار می‌کنند. در کانون مشاوره هم خادمیاران این کانون به کسانی که به مشاوره نیازمند هستند مشاوره می دهند. در کانون تخصصی «کتاب و کتابخوانی» هدف آشنا کردن نسل جدید به سمت و سوی  کتابخوانی است، در بخش کانون «قرآن» هم تلاش برای قران خوان کردن نسل جوان و نوجوان است. در مجموع خادمیاران رضوی از افرادی تشکیل شده است که دوستار اهل بیت هستند و با خدمات خالصانه‌ای که به نیابت از امام رضا علیه السلام به مردم کمک  می‌کنند تا نمایی از زمان ظهور صاحب الزمان را به تصویر بکشند. خادمیاران رضوی با تلاش و خود سعی دارند تا برای عصر ظهور بستر را آماده و زمینه سازی کنند و از خاطرمان نرود که شهید جمهور در ایجاد شبکه خادمیاران رضوی نقش مهمی را ایفا کرده است، نام و یادش گرامی. این تنها جستاری از خدمات بزرگ خادمیاران رضوی به جامعه ماست که بسیار ارزشمند است و جای تامل دارد.


پاسخی بگذارید