گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 123435

زبان عشق
آیا می دانید که عشق هم زبان دارد؟
آیا می دانید که زبان عشق شما کدام است؟
عشق و محبت یکی از اساسی ترین نیازهای عاطفی است. هدف از عشق انجام دادن کاری برای کسی است که بیش از همه دوستش دارید. پس اگر احساس می کنید که خواستار یک زندگی پرشور و جهانی روشن از عشق در دنیای خود و همسر خود هستید و عاشق کسی هستید باید زبان صحبت کردن با او و در واقع زبان عشق او را بدانید و برای نجات عشق به قول گری چاپمن در کتاب پنج زبان عشق" مخزن عشق را پرنگه داشت.
اجازه دهید در مورد این پنچ زبان اندکی صحبت کنیم.
ابتدا باید به کشف زبان عشق بپردازید. یعنی با جواب دادن به این سوالات به زبان عشق همسرتان پی ببرید..
او چگونه عشق و محبتش را به دیگران ابراز می کند؟ او چگونه و از چه چیزهایی اعتراض دارد؟ او اغلب چه درخواست هایی دارد؟
زبان اول: اگر همسرتان اغلب در حال تایید لفظی و کلامی و کمک رسانی است، او از آن دسته از افرادی است که باید با کلمات تایید آمیز و تشویق به او عشق بورزید. مثلا اگر او برای شما یک استکان چای آورد او را با تشکرات و قدردانی سرشار از عشق کنید.
زبان دوم: اگر او اغلب شکایت و اعتراض دارد و مدام می گوید: تو برای من ارزش قائل نیستی بدانید که زبان عشق همسر شما باید تمرکز و اختصاص وقت برای یکدیگر باشد نه صرفا در کنار یکدیگر بودن.
زبان سوم: گاهی همسر شما انتظار هدیه دارد و به عبارتی حتی وقتی از خرید برمی گردید می پرسد برای من چه خریدی؟ خوب است که بدانید، زبان کسی که ابراز عشق و محبت، دریافت هدیه است قیمت هدیه برای او چندان اهمیتی ندارد بلکه اعطای آن به عنوان نمادی از عشق مهم است. بنابراین در این موارد حتی دادن یک شاخه گل هم می تواند کارساز باشد. البته گاهی هدیه های نامحسوس و حضور خویش" نیز گاهی موثر است.
زبان چهارم: خدمت کردن است. شاید زبان عشق همسرتان خدمت کردن باشد. مثلا می گوید آیا ممکن است که ظرف ها را بشویی؟  البته که کمک به کارهای خانه نباید اجباری باشد و بهتر است تا آزادانه و با کمال میل صورت گیرد. چرا که خدمت عاشقانه یعنی برآورده ساختن انتظارات همسر اما آنطرف مقابل هم باید بداند که بجای امر کردن درخواست کند!!!
و بالاخره زبان پنجم: یکی از راههای ابراز محبت تماس فیزیکی و لمس کردن است. اگر همسر شما درخواست ماساژ کمر و یا گرفتن دست یکدیگر را داشته باشد که در واقع زبان ابراز عشق او زبان تماس فیزیکی است.
پس در پیدا کردن زبان عشق همسرتان کوشا باشید تا به درک مطلوب تری از عشق قدم بگذارید.
به امید زندگی سرشار از روشنی
هدی سادات چاوشی

پاسخی بگذارید