گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 133335




محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تمام تلاش خود را در سال آینده برای افزایش توان اقتصادی مردم به کار می گیرم.

وی درباره میزان تحقق شعار سال در حوزه مسئولیتش گفت: من تصور می کنم در تقویت ساختارها برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی قدم های مثبتی را برداشته ایم و در این زمینه یک نقشه راه در حوزه معدن که یکی از مهمترین ظرفیت های توسعه کشور است را ترسیم کرده ایم.

وزیر صنعت افزود: در زمینه کشف ذخایر معدنی در طی این شش ماه اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده ایم و تلاش کرده ایم نقشه هایی در اختیار مردم قرار دهیم تا زمینه سرمایه گذاری در حوزه معدن را افزایش و ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاوریم.

شریعتمداری گفت: تلاش کردیم طرح های نیمه کاره که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. این اقدامات و بهره گیری از نیروی متخصص کمک کرد تا اقدامات خوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث تجارت تلاش کردیم رشد منفی را متوقف و به سمت رشد مثبت برسیم و در برخی حوزه ها مانند پتروشیمی با کاهش صادرات سعی بر افزایش اشتغال داشتیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی دیگر از اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در تحقق اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه خارجی بود که بر آن تاکید داشته و در این زمینه ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کردیم و طرح هایی در این حوزه به بهره برداری رسید.

وی در پایان گفت: همکاری های خوبی با نمایندگان مجلس داشتیم و توانستیم طرح های خوبی برای توسعه اقتصاد تصویب کنیم، به همین دلیل رشد تولیدات صنایع معدنی بسیار افزایش یافته و همه اینها امیدبخش آینده ای روشن است.

پاسخی بگذارید