تاریخ : 1397/09/17 13:10
شناسه : 204799

وزیر امور خارجه گفت: دستگیری رئیس بخش مالی یک کمپانی بزرگ چینی بیش از آنکه قدرت آمریکا را نشان دهد، نشان دهنده استیصال آمریکاست.

محمدجواد ظریف در حاشیه اجلاس روسای مجالس آسیایی در پاسخ به سئوالی در مورد اقدام آمریکا در کشاندن جنگ اقتصادی ایران به چین افزود: اینکه آمریکایی‌ها در دنیا منزوی شده اند و نیاز دارند که حتی به این حد از دعوا وارد شوند تا رئیس بخش مالی یک کمپانی بزرگ چینی را دستگیر کنند تا بتوانند سیاست‌های خود را پیش ببرند، بیش از اینکه نشان دهنده قدرت امریکا باشد، نشان دهنده استیصال امریکاست.
ظریف درباره طرح اتهامات موشکی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها هر تلاشی کرده‌اند تا در روابط ایران و اروپا مزاحمت ایجاد کنند. حتی بیش از این که روابط ایران و اروپا را به خطر بیاندازند، تلاش آن‌ها بر این است که مسائل منطقه را وارونه جلوه دهند.

وزیر امور خارجه خاطرشنان کرد: آمریکایی‌ها منطقه ما را انبار باروت کرده‌اند. میزان سلاحی که از سوی آمریکا فروخته می‌شود، غیر قابل باور است و بسیار فراتر از نیاز منطقه است. این نشان دهنده سیاست بسیار خطرناکی است که آمریکایی‌ها در منطقه ما دنبال می‌کنند و این سیاست باعث شده تا منطقه ما تبدیل به انباری از سلاح‌های بسیار پیشرفته مخرب شود که متاسفانه هیچ کمکی به صلح و امنیت در منطقه نکرده است.

وی گفت: به همین خاطر آمریکایی‌ها به اتهامات بی معنا متوسل می‌شوند برای این که توجه‌ها را از خطرات اصلی که این منطقه را تهدید می‌کند، منحرف کنند. ما در روزنامه‌های اروپایی خواندیم که سلاح‌های آمریکایی دست القاعده در یمن و داعش در سوریه است و این خطری است که همواره خطر ما را تهدید می‌کند.

پاسخی بگذارید