گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1397/10/8 11:20
شناسه : 205040

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای آغاز بکار دولت تدبیر و امید در سال 92 تاکنون31 هزار و 500 تخت بیمارستانی در کشور احداث شده است.

حسن قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در جشن افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی باشت در سالن ورزشی بانوان این شهر بیان کرد: تعداد تخت های بیمارستانی ایجاد شده در دولت های یازدهم و دوازدهم معادل یک چهارم کل تخت های ساخته شده در تاریخ ساخت بیمارستان در ایران است.
هم اکنون 120 هزار تخت بیمارستانی در ایران وجود دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که زیرساخت های ایجاد شده به همراه پزشکان متخصص و تجهیزات درمانی بتواند خدمات رسانی به حوزه سلامت در کشور را بهبود بخشد.
قاضی زاده هاشمی ابراز داشت: قرار گرفتن 10 میلیون نفر در حاشیه شهرها زیر پوشش بیمه سلامت از دیگر خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به امکانات محدود و انتظارات مردم گفت: مسئولان برای تحقق مطالبات مردم چاره ای جز اولویت بندی نیازها ندارند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این جشن به حضور برخی از بازنشستگان علوم پزشکی در حاشیه آئین افتتاح بیمارستان 32 تختی شهر باشت اشاره کرد و گفت: مطالبات بازنشستگان حوزه سلامت از سال 1394 تاکنون پرداخت نشده است.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: مطالبات بازنشستگان سال های 1394 و 1395 تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.
وی در مورد بیمارستان باشت گفت: با توجه به اینکه یک شهرستان همجوار باشت در استان فارس بیمارستان ندارد از متولیان درخواست می شود برای پاسخگویی به نیاز بیماران این شهرستان ها پیش بینی های لازم انجام شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت:تعداد تخت های بیمارستانی شهرستان های گچساران و باشت تا پایان سال 1398 به 460 تخت می رسد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم 140 تخت بیمارستانی فرسوده در گچساران وجود داشت افزود: تعداد تخت های بیمارستانی این 2 شهرستان نسبت به 6 سال پیش حدود سه برابر شده که بالاتر از سرانه کشوری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: چهار طرح مهم درمانی با 2هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان افتتاح شد.
علی محمد احمدی افزود بیمارستان های یاسوج و باشت، اورژانس دهدشت و مرکز ناباوری گچساران از جمله این طرح هاست.
وی بیان کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم خدمات اثربخشی به مردم کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت های سلامت ارائه داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان با توجه به نقش آن در افزایش امید به زندگی ضرورتی انکار ناپذیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: با افتتاح بیمارستات باشت سه پزشک متخصص تمام وقت و پنج پزشک متخصص پاره وقت در این شهرستان کوچک مستقر می شود.
اورنگ ایلامی افزود: ایجاد بیمارستان در دیگر شهرستان های کوچک کهگیلویه و بویراحمد با جدیت پیگیری خواهد شد.

پاسخی بگذارید