تاریخ : 1398/05/24 15:13
شناسه : 208679

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس از واحدهای صنعتی تولید دام و طیور، گلخانه و مزارع کشاورزی در شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد بازدید و همچنین در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه سازان نگین صادرات ایساتیس در شهرستان بوانات نیز شرکت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی شامگاه چهارشنبه در حالی وارد شیراز شد که روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس برای پوشش خبری این سفر از رسانه‌های استان دعوتی نکرد و خبر ورود این عضو کابینه را در ساعات پایانی شب، تنها در سطح محدود در یک گروه واتساپی با خبرنگاران در میان گذاشت.

محمود حجتی در این سفر از واحدهای صنعتی و کشاورزی شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان ،پاسارگاد و بوانات نیز بازدید کرد که در طول این سفر نیز خبرنگارانی از مرکز استان، وی را همراهی نکردند و تنها چهره خبری آشنا در تصاویر، خبرنگار صدا و سیما است. 

غفلت از حضور نمایندگان خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ملی در حالی رخ داده که اغلب رسانه‌های کشوری و خبرگزاری‌ها در فارس شعبه دارند و حضور خبرنگاران می توانست به تقویت امیدآفرینی در جامعه در قالب ارائه گزارش از این طرح‌ها منجر شود.  

بهره نگرفتن از ظرفیت خبرنگاران در پوشش اخبار در سفرهای گذشته وزیر کشاورزی نیز سابقه داشته است و این در حالی است که مسئولان ارشد کشور همواره بر اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم و انعکاس دستاوردها با هدف ایجاد نشاط و انگیزه در جامعه تاکید دارند.

براساس اطلاعاتی که روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در یک گروه فضای مجازی و بصورت بسیار محدود منتشر کرده است وزیر جهادکشاورزی و هیات همراه صبح امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ از کشتارگاه مرغ سالیذ در شهرستان مرودشت بازدید کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و مدیران ستادی و مدیران دستگاه‌های وابسته، وزیر را در طول این سفر همراهی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور سالیذ مرغ با مساحت کل ۱۱۵ هزار متر مربع با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت و مجهز به پیشرفته ترین ماشینآلات روز جهان است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از گلخانه عبداله بیدشهری

در ادامه سفر حجتی به فارس وی پیش از ظهر امروز پنجشنبه از گلخانه‌ای در شهرستان پاسارگاد نیز بازدید کرده است.

گلخانه مذکور متعلق به عبداله بیدشهری و با مساحت کل ۲۸/۳ هکتار و سطح مفید ۱۳/۳ هکتار گلخانه سبزی و صیفی و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۰ نفر در روستای رحمت آباد کمین از توابع شهرستان پاسارگاد دایر شده است.

حجتی در ادامه این سفر از مزرعه‌ای در شهرستان بوانات نیز بازدید کرد.

این مزرعه متعلق به علی معتضدیان و در زمینه سبزی و صیفی با روش آبیاری نواری در روستای گودحسن بوانات فعالیت می‌کند.

این مزرعه دارای استخر ذخیره آب است که از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی فارس در اجرای آبیاری تحت فشار ساخته شده است.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بوانات

در ادامه این سفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه کلنگ مجتمع گلخانه سازان نگین صادرات ایساتیس به زمین خورد.

این مجتمع گلخانه ای با مساحت ۵ هکتار گلخانه در شهرستان بوانات واقع شده است.

 فعالیت این گلخانه با تسهیلات مصوب ۱۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۰ نفر است.

اطلاعات بیشتری از جمله سخنان وزیر جهاد کشاورزی در آیین‌های افتتاح این طرح‌ها تاکنون در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

پاسخی بگذارید