تاریخ : 1399/05/9 21:11
شناسه : 398355


شاخه سبز از استان اصفهان - شرکت فولاد مبارکه بنا بر اعلام انجمن جهانی فولاد، بالاترین شاخص ایمنی را به خود اختصاص داد و کسب این دستاورد، قدردانی مدیریت ارشد این شرکت را در پی داشت. در همین خصوص حسین مدرسی‌فر مدیر ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست فولاد مبارکه به سؤالات این‌چنین پاسخ داد:
 

پس از کسب این موفقیت، مدیرعامل شرکت از کارکنان به‌دلیل توجه به مباحث ایمنی قدردانی کرد. در این خصوص توضیح دهید؟
مهندس عظیمیان از ابتدای امر دو موضوع ایمنی و توجه بیش از پیش به معیشت کارکنان را در دستور کار قرار دادند. این امر نشان داد که مدیریت شرکت قوی‌تر از هر زمان دیگری بر موضوع ایمنی و سلامت کارکنان تأکید دارد. هم‌اکنون هم خدا را شاکریم که با حمایت‌ها و راهنمایی‌های مدیرعامل شرکت در این زمینه، کارکنان توانستند در سال 98 به عملکرد درخشانی دست یابند. این امر که فولاد مبارکه بنا بر اعلام انجمن جهانی فولاد در بین کل فولادسازان عضو این انجمن در ضریب تکرار و شدت حوادث بهترین عملکرد را داشته باعث افتخار است.


عملکرد ایمنی در همۀ نواحی یکسان بوده است؟
به‌طور کلی عملکرد در همۀ بخش‌ها خوب بوده، اما طبق اهدافی که در این زمینه تعریف و اعلام شده، مقرر بود به سه واحدی که بهترین عملکرد را در میان سایر واحدها داشته باشند پاداش ویژه‌ای تعلق گیرد و این کار انجام شد. به همۀ نواحی پاداش تعلق گرفت، ولی به نواحی برتر   1 و 2 و 3 که فولادسازی، آهن‌سازی و نورد سرد بودند پاداش ویژه‌ای داده شد.


این هدف‌گذاری برای سال 99 چگونه است؟
در سال 99 هم عملکرد همۀ واحدها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و طبق یافته‌های ایمنی در نواحی به رتبه‌های اول تا سوم پاداش ویژه‌ای اختصاص می‌یابد.
حفظ و ارتقای سلامتی کارکنان در زمینۀ پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا یکی از موارد مطرح در زمینۀ ایمنی نیروی انسانی است.


 در ادامۀ اقدامات فولاد مبارکه، چه فعالیت‌های دیگری انجام شده است؟
در اردیبهشت‌ماه 25 هزار تست از کارکنان امانی و پیمانکار گرفته شد تا وضعیت سلامت کارکنان در بهترین سطح حفظ شود. غربالگری روزانه برای افراد به‌طور مرتب انجام می‌شود. تاکنون 8 هزار  و 500 تست از همکاران گرفته شده و این کار به‌صورت غلتان و روزانه ادامه دارد. کارِ بیماریابی نیز با جدیت دنبال می‌شود، تا جایی که می‌توان ادعا کرد ما جزومعدود واحدهای صنعتی کشوریم که در آن بیماریابی به‌صورت واقعی انجام می‌شود. عملکرد فولاد مبارکه توسط مسئولان وزارت بهداشت و شبکۀ بهداشت استان رصد می‌گردد و این اقدامات تا شکست کامل بیماری کرونا در کشور، در فولاد مبارکه هم ادامه خواهد یافت.




انتهای پیام /

پاسخی بگذارید