تاریخ : 1399/05/16 23:22
شناسه : 398379


به گزارش شاخه سبز از کاشان، زهرا جلوداریان - عباس زراعت به مناسبت روز خبرنگار از برخی از خبرنگاران فعال شهرستان تقدیر وتشکر کرد.



وی رسانه در جوامع پیشرفته را رکن چهارم توسعه دانست و گفت:رسانه مهترین عنصر شکل دهی افکار عمومی است .



رییس دانشگاه کاشان افزود:رسانه چشم ناظر مردم در ارکان حکومتی و موتور محرکه توسعه همه جانبه است رسانه نیاز به توسعه دارد و باید رسانه توسعه یافته‌ای داشته باشیم تا بتواند موجب توسعه جامعه شود.


وی تصریح کرد : اگر رسانه بخواهد موثر باشد  باید فضای آزادی برایش فراهم باشد عدم سانسور و کنترل، لازمه  رسانه توسعه یافته است.

رییس دانشگاه کاشان رفع انحصار را از دیگر موارد مهم در فعالیت  رسانه عنوان کرد و گفت : اطلاع رسانی نباید در انحصار یک رسانه خاص یا سازمان خاصی باشد.


زراعت افزود : رسانه‌ها باید اعتماد در بین مردم بوجود بیاورند و واقعیت‌ها را بیان کنند.

به گفته وی ، رسانه باید مستقل از قدرت باشد  اگر رسانه ای وابسته به قدرت باشد نمی تواند رسانه توسعه یافته ای باشد.


زراعت با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید نقدشان منصفانه باشد و جهت دار نباشد، تصریح کرد : رسانه ها باید مطالبه گر باشند و منزلت اجتماعی داشته باشند.


وی تاکید کرد: خبرنگاران؛  اخلاق حرفه‌ای را مورد توجه قرار دهند و به  کار علمی و حرفه ای در خبر رسانی توجه داشته باشند اگر رسانه توسعه یافته با این مشخصات در کشور بوجود آید موجب رشد و پیشرفت کشور  هم می شود.


رییس دانشگاه کاشان نقش رسانه‌ها را در شرایط کرونا حائز اهمیت دانست و گفت: در این زمان باید از  فرصت‌ها استفاده کرد و شرایط  را به نحو مناسب برای مردم بازگو کرد.

رئیس دانشگاه کاشان با اهدا لوح از سرپرست روزنامه سراسری شاخه سبز تجلیل کرد .



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید