گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/06/23 21:52
شناسه : 398472

مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس گفت: معضلات متعددی گریبان گیر شهرستان ری است که مسئولان، مدیران و برنامه ریزان دولتی باید پاسخگوی اقدامات ناصواب خود در این حوزه باشند.


به گزارش شاخه سبز _ سیدعلی یزدی خواه در نشست علنی اامروز(یک‌شنبه 23 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تقدیر از زحمات معلمان بیان کرد : معلمان این روزها دو برابر نسبت به قبل مشغول بکارند، چون هم باید در حوزه فضای مجازی تدریس نموده و هم با حضور در مدرسه از نزدیک تدریس به دانش آموزان علاقمند را دنبال کنند. مجدانه در  راه استیفای حقوق معلمان تلاش می کنم، برای آنان که به طرزی  معجزه وار و سخت، امور معیشتی خود را سامان می دهند و البته صدها هزار فرهنگی بازنشسته که این راه را طی می‌کنند.


یزدی خواه با اشاره بر اینکه آماده‌سازی منابع انسانی و پیگیری اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای سند تحول بنیادین مورد مطالبه جدی ما است، گفت : در ۱۳۱ راهکار ارائه  شده سند تحول توجه ویژه به معیشت و منزلت معلمان، استقرار نظام معلمی، تقویت کارکرد دانشگاه فرهنگیان، توجه به دوره های دانش  افزایی و متناسب سازی محتوای کتب با ساعات درس هفتگی از دیگر موارد مطروحه این سند می باشد .


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس افزود : اجرای کامل سند تحول بنیادین درخواست رهبری، قاطبه جامعه معلمین و مجلس شورای اسلامی است. با توجه به اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان ارائه لایحه رتبه بندی مطابق با سند توسعه پنج ساله ی ششم را خواستاریم.


وی با اشاره بر وضعیت موجود شهر تهران، تشریح کرد : تهران با جمعیت 8 میلیون 650 هزار نفر با یک فرمانداری اداره می شود. دارای 22 منطقه شهرداری، 19 منطقه آموزش و پرورش، 19 اداره برق، 7 اداره گاز و 6 اداره آبفا می باشد. مسائل درمانی و بهداشتی تهران بین 3 دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و دانشگاه شهید بهشتی تقسیم شده است. قریب به یکصد کلانتری کمبود دارد. ادارات بانکی آن در (شمال، شمال شرق، مرکز، غرب) بسیار متفرق است.


یزدی خواه اضافه کرد : منطقه 13 تهران به تنهایی 3 اداره برق دارد. در منطقه 8 تهران با 440 هزار نفر جمعیت بیمارستان وجود ندارد و از اینگونه موارد در تهران بسیار است. این شهر  به تنهایی ۵۰ درصد مالیات کشور را به خزانه می‌پردازد اما از برگشت آن به  حساب دستگاه های اجرایی آن خبری نیست و عدد آن کمتر از ۵ درصد می باشد .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس به بودجه عمرانی استانی نیز اشاره کرد : در سال ۹۹ در حالیکه اولین استان با سرانه هر نفر ۹۷۰ هزار و ۱۷۲ تومان است، سرانه طرح‌های عمرانی استانی در شهر تهران به ازاء هر نفر 59 هزار و 207 تومان می باشد. (آخرین استان) در بودجه های ملی هم وضع تقریباً همین گونه است.

وی افزود: بیشترین بافت فرسوده، بیشترین حاشیه نشینی، بیشترین خانواده‌های آسیب‌دیده و کودکان کار و امثالهم  از جمله معضلات تهران بزرگ امروز می باشد. در عین حال ساختمانهای مدارس آن جزء فرسوده ترین ساختمان های آموزشی در کشور می‌باشد. میانگین حقوق معلمان آن کمتر از میانگین حقوق معلمان در کلیه استان ها در شرایط شغلی برابر می باشد این در حالی است که هزینه‌های زندگی در تهران سرسام‌آور است.

یزدی خواه خاطر نشان کرد : خوشبختانه هر منطقه تهران دارای یک بخشداری شده لذا فرمانداری تهران می تواند به فرمانداری کل تبدیل شود. این مدل قبلا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس گفت : لازم می‌دانم اشاره ای به جنوبی ترین نقطه شهر یعنی شهرستان ری، قبله تهران داشته باشم. بیش از ۲۵ سال است بافت فرسوده ضلع شرقی و جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ساماندهی نشده است.

وی ادامه داد : مرکز دفن زباله در آرادکوه که روزانه ۸ هزار تن و در سال قریب به ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تن زباله را در خود نگهداری می کند. در دهه های گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون تن زباله که کل منطقه جنوبی تهران را آلوده کرده و انتشار بوهای نامطبوع عمدتاً از این مکان متصاعد می شود.


یزدی خواه در انتها تصریح کرد : بیشترین تجمع زندان در این نقطه است. کمپ های ترک اعتیاد متعدد و امثالهم از جمله معضلات این نقطه از تهران می باشد که مسئولان، مدیران و برنامه ریزان دولتی باید پاسخگوی اقدامات ناصواب خود در این حوزه باشند.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید