کنعانی در نشست خبری:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/06/20 11:10
شناسه : 404029

ایران درباره امنیت مرزها با همسایگان شمالی حساس است و تحولات را با جدیت دنبال می‌کنیم. مرزهای ما امن است اما با توجه به اهمیت تحولات قفقاز، ایران موضوع را با حساسیت و جدیت دنبال می‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به تحرکات اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت: با مقامات هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان در تماس هستیم‌. مقامات جمهوری ارمنستان درباره احتمال درگیری جدید از سوی آذربایجان ابراز نگرانی کردند اما آذربایجانی‌ها به ما پیام دادند قصد حمله نظامی ندارند و اقدامات اخیر متعارف و در فصل زمستان است که تردد در مناطق زمستانی سخت و دشوار می‌شود. ایران درباره امنیت مرزها با همسایگان شمالی حساس است و تحولات را با جدیت دنبال می‌کنیم. مرزهای ما امن است اما با توجه به اهمیت تحولات قفقاز، ایران موضوع را با حساسیت و جدیت دنبال می‌کند.

وی در مورد تبادل زندانیان با آمریکا، گفت: این موضوع ان‌شاءالله در آینده کوتاه نزدیک صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد رفع انسداد منابع مالی ایران، افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته و روند اقداماتی که شاهد بودیم امیدواریم طی روزهای آینده این انتقال به طور کامل صورت گیرد و ایران به دارایی‌های خود به طور کامل دسترسی یابد. در مورد نحوه مصرف این دارایی‌ها، ایران با این دارایی‌ها می‌تواند تمامی کالاهای غیر تحریمی را خریداری کرده و از آن به طور کامل استفاده کند.

پاسخی بگذارید