رئیس اداره ورزش ری:
تاریخ : 1403/02/7 23:31
شناسه : 407906

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری گفت: ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی، روز کسانی است که در عرصه های مختلف همچون تختی، اقدامات جوانمردانه و پهلوانانه انجام دادند.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری : حسین یوسف زاده در آئین گرامیداشت  ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، بیان کرد: امروز هفتم اردیبهشت برابر با ۱۷ شوال سالروز پیروزی سپاه اسلام مقابل سپاه کفر در جنگ خندق که به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است.

یوسف زاده افزود: برای اولین بار این برنامه بصورت وسیع در شهرستان ری به همت هیئات ورزشی برگزار می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری ادامه داد: فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه با اسوه های رشادت ایران همچون سردار سلیمانی و منش پهلوانی مرحوم تختی ادامه دارد تا زمینه ساز یک زندگی سالم شود. 

گفتنی است: این مراسم با حضور بزرگان ورزش کشور،چشمه رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه ری، همتی شهردار باقرشهر و جمعی از مسئولان شهرستان ری در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد و از خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران ، جهادگران عرصه بهداشت و درمان ، پیشکسوتان ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه ای، مربيان و خيران ورزشیار و امدادگران امداد و نجات تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید