بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/06/29 12:21
شناسه : 404116

وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگترین آزادراه کشور به طول ۲۳۰ کیلومتر بین اصفهان و شیراز توسط رئیس جمهور در مهرماه افتتاح خواهد شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز رئیس بانک مرکزی خبر خوبی را داد و اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در بهار سال گذشته منفی بود که امسال به مثبت ۲ رسیده است و این نوید خیلی خوبی در سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و مسکن خواهد بود و نشان‌دهنده حجم ساخت و ساز در حوزه مسکن در کشور است.

وی افزود: در حوزه مسکن ما چند هدف را توأمان دنبال می‌کنیم که هم تأمین منابع بانکی از شبکه بانکی، عدد آن افزایش پیدا کرد و هم نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: رئیس جمهور از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی درخواست داشتند که مشکلات پیش رو برداشته شود. باید هم میزان وام را افزایش دهیم و درصد سود را کاهش دهیم تا به تولید بیشتر مسکن کمک کند.

وی در خصوص پروژه‌های حمل‌ونقل کشور گفت: بزرگترین آزادراه کشور به طول ۲۳۰ کیلومتر بین اصفهان و شیراز توسط رئیس جمهور در مهرماه افتتاح خواهد شد. مراحل ترافیکی و آزمایش عبور خودرو آغاز شده است.

بذرپاش ادامه داد: پروژه بعدی در حوزه ریلی وزارت راه و شهرسازی است و آن افتتاح پروژه راهبردی راه‌آهن همدان به سنندج است که استان کردستان از بن‌بست ریلی خارج می‌شود و به شبکه ریلی اضافه می‌شود.

وی افزود: در آبان ماه نیز شاهد افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین خواهیم بود. عملاً با افتتاح این پروژه دریای جنوب به دریای شمال و بندر شهید رجایی به دریای خزر متصل خواهد شد.

پاسخی بگذارید