گزارش خبرنگار از قطر؛
تاریخ : 1402/11/15 11:36
شناسه : 405648

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ارتقای روحیه بازیکنان تلاش کرد بازدهی آنها را در نیمه دوم بازی با ژاپن افزایش دهد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به پیروزی دو بر یک مقابل ژاپن در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا دست پیدا کرد که دو نیمه متفاوت را از شاگردان امیر قلعه نویی شاهد بودیم.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در ۴۵ دقیقه ابتدایی یک گل از چشم بادامی‌ها دریافت کردند اما در نیمه دوم توانستند بازگشتی شگفت‌انگیز با دو گل داشته باشند تا سامورایی‌ها چمدان‌های خود را بسته و دوحه را ترک کنند.

تفاوت عملکرد بازیکنان در دو نیمه موضوع بحث اهالی فوتبال شده بود تا جایی‌که خبرنگاران در میکسدزون ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه در این خصوص صحبت کردند.

کسب اطلاع کرد قلعه نویی به همراه دستیاران خود در بین دو نیمه تنها یکی دو نکته فنی را به بازیکنانش گوشزد کردند و بقیه زمان استراحت ۱۵ دقیقه‌ای را به صحبت‌های روحی و روانی اختصاص دادند. او با اعتماد به توانایی بالای بازیکنانش نشانه‌های فنی برتری تاکتیکی تیم ملی ایران به ژاپن را گوشزد کرد تا آنها با شجاعت بیشتری بازی رو به جلو انجام دهند.

همچنین قلعه نویی از آنها خواست بدون استرس بازی کنند و هر اتفاق پیش بینی نشده‌ای را در زمین مسابقه مثل لو دادن توپ و پاس‌های اشتباه خیلی زود فراموش کرده و تمرکز خود را روی جریان بازی بگذارند.

همچنین تنی چند از بازیکنان باتجربه نیز با هم تیمی‌های خود صحبت کرده تا اینگونه روحیه آنها را برای نیمه دوم بازیابی کنند. احسان حاج صفی کاپیتان اول تیم نیز که در این دیدار ترجیح داده شد روی نیمکت بنشیند هنگام شروع نیمه دوم با بازیکنان تیم صحبت کرد و تمرکز بالای فکری را از هم تیمی‌هایش خواست.

بردی که شیرینی صعود به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را به همراه داشت تا این تیم آماده بازی روز چهارشنبه هفته جاری مقابل قطر باشد.

پاسخی بگذارید