متکی در نشست خبری:
تاریخ : 1402/12/8 12:08
شناسه : 407404

سخنگوی شورای وحدت گفت: ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند، عبور کردیم و سراغ افرادی هر چند ناشناخته رفتیم که درد آشنا به مشکلات باشند و در حوزه‌های مختلف تخصص دارند.

«منوچهر متکی» سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: در شهریور سال ۹۹ مجموعه‌ای متشکل از اقشار و احزاب، پایه‌گذاری تشکیلاتی را پیگیری کردند و جامعه روحانیت مبارز این درخواست را مورد استقبال قرار داد؛ در واقع شورای وحدت در اولین عملیات سیاسی خود یعنی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نقش کلیدی داشت.

وی افزود: شورای وحدت متشکل از احزاب، اقشار و روحانیت است. امروز در سراسر کشور شوراهای وحدت، شورای مرکزی ۲۱ نفره را ساماندهی کردند که توسط پارلمان استان‌ها تشکیل شده و کارهای شورای وحدت را در استان‌ها پیگیری می‌کنند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: شورای وحدت معتقد است که باید فهرستی از مسائل کشور را تهیه و مورد بحث و بررسی قرار دهیم. تاکید ما آن است که باید به سرفصل‌های مشترک درباره مشکلات مختلف رسیده و برای رفع آن راهکاری را بیاندیشیم.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات و صرف نظر از نتیجه انتخابات با دعوت از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، بررسی و رفع مشکلات و مسائل کشور را در دستور کار خواهیم داشت.

متکی تاکید کرد: ما معتقدیم که در جایگاه‌هایی که اصل نظام مطرح است مانند انتخابات، ما باید در عرصه حضوری فعال داشته باشیم. ما هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم چراکه مردم نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند.

وی اظهار کرد: هیچ سناریو و طرحی را که منجر به عدم حضور مردم در انتخابات شود، نمی‌پذیریم. در ماه‌های گذشته و در جلسات هیأت عالی شورای وحدت مسائل کشور را بررسی کرده و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات مطرح کرده‌ایم.

متکی بیان کرد: ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند، عبور کردیم و سراغ افرادی هر چند ناشناخته رفتیم که درد آشنا به مشکلات باشند و در حوزه‌های مختلف تخصص دارند.

وی ادامه داد: تعداد بانوان لیست شورای وحدت در تهران برای اولین بار به ۷ نفر افزایش یافته است؛ ما نقش بانوان را واقعی، راهبردی و کاربردی برای نظام می‌دانیم.

سخنگوی شورای وحدت گفت: اگر ما این بستر را فراهم نکنیم، طبعاً به ما تحمیل خواهد شد و بنابراین خود ما باید به نقش بانوان در مجلس و قانونگذاری توجه داشته باشیم. جوانان مملو از اندیشه‌های نو هستند و توجه به جوانان و پایین بودن میانگین سنی شورای وحدت نشان‌دهنده آن است که ما به جوانان توجه داریم.

وی افزود: جوان‌ترین فردی که در لیست شورای وحدت حضور دارد، ۳۲ سال سن دارد اما جوان‌بودن وی تنها ویژگی‌اش نیست و این نامزد شورای وحدت، دکترای انرژی هسته‌ای و مخترع است.

متکی تصریح کرد: ما هم نماینده حوزه کارگری و هم نماینده حوزه کارفرمایی را در فهرست خود داریم. شناخت از مسائل کارگری برای رفع مشکلات این قشر بسیار مهم است.

وی افزود: در فهرست خود از بزرگان و روحانیون هم دعوت کردیم. یک روحانی عضو فهرست شورای وحدت، دارای دکترای امنیت ملی است و یک روحانی دیگر هم دکترای اقتصاد دارد.

سخنگوی شورای وحدت اظهار کرد: بانکداری و ساختار بانکی و پولی کشورمان، نیاز به تحول دارد. شعار انتخاباتی ما نیز تحول برای زندگی بهتر است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اسم شما در ۴ لیست انتخاباتی وجود دارد در حالی که سخنگوی شورای وحدت هستید، گفت: در هیأت عالی شورای وحدت مطرح شد که نامزدهای شورای وحدت می‌توانند در فهرست‌های دیگر هم باشند و ممانعتی از این حیث برای ما وجود ندارد.

متکی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در همه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه جهانیان است، مشارکت مردم است و محور اصلی فرمایشات رهبری مشارکت بالا است. میانگین مشارکت در انتخابات‌های ایران از میانگین مشارکت در کشورهای دیگر بیشتر است.

وی اظهار کرد: مؤسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بیان می‌کنند که هنوز بروز و ظهور لازم از اراده مردم برای حضور در انتخابات وجود ندارد، اما مردم ما پدیده‌ساز هستند. شاید مردم ما به دلیل مشکلاتی که دارند، مشارکت خود را بروز ندهند اما در میدان و عرصه مردم حضور خود را نشان می‌دهند.

متکی بیان کرد: مردم ما می‌گویند گله‌مندی‌هایی داریم اما در عرصه‌هایی چون انتخابات و ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند.

 

پاسخی بگذارید