طحان نظیف:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1402/12/8 12:26
شناسه : 407410

سخنگوی شورای نگهبان با قدردانی از پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر گفت: یکی از موضوعاتی که در سیاست‌های کلی انتخابات به آن اشاره شده، بهره‌مندی داوطلبان از امکانات تبلیغاتی با تقسیم برابر است.

«هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به لزوم ارائه امکانات تبلیغی برابر برای داوطلبان انتخابات اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سیاست‌های کلی انتخابات به آن اشاره شده است، بهره‌مندی داوطلبان از امکانات تبلیغاتی با تقسیم برابر و متناسب با امکانات هر انتخابات است.

وی با اشاره به بنده ۳ ابلاغی سیاست‌های کلی انتخابات افزود: طبق این بند لازم است بهره‌مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر، متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صداوسیما و فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها و امکانات دولتی و عمومی کشور، صورت بگیرد.

طحان نظیف تاکید کرد: اینکه فرصت برابری را برای داوطلبان فراهم کنیم که بتوانند معرفی دقیقی از خودشان داشته باشند، طبیعتاً اقدامی مناسب و مطلوب است زیرا هدف از تبلیغات، شناساندن افراد داوطلب در انتخابات به جامعه است و هرچه این کار بهتر، دقیق‌تر و جامع‌تر صورت بگیرد، موجب منفعت برای خود جامعه خواهد شد زیرا موجب آگاهانه‌تر و دقیق‌ترشدن انتخاب‌ها می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: در فضای ایجابی، انتشار و ارایه توانمندی‌ها، سوابق، طرح‌ها و خدمات افراد که برای اداره کشور دارند و ارایه می‌کنند و نیز در فضای تقنینی می‌توانند آن‌ها را به شکل قانون درآورند، می‌تواند اقدامی مطلوب و مناسب باشد و اتفاقاً فضا را برای تبلیغات سوء بسته و یا دست‌کم آن‌ها را کاهش دهد.

وی گفت: وقتی در فضایی آرام و منطقی وجه اثباتی توانمندی‌ها ارایه شود، این موضوع جای تخریب‌ها و توهین‌ها در موارد سلبی را می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به پویش «با مهر انتخاب کنیم» خبرگزاری مهر گفت: من به سهم خودم از عزیزان خبرگزاری مهر در راه‌اندازی پویش مهر که چنین فرصتی را برای معرفی کاندیداها ایجاد کرده است، تشکر می‌کنم؛ این پویش به داوطلبانی که در عرصه انتخابات وارد شدند، فرصت و امکان برابری را فراهم می‌کند تا طرح‌های خود را به مردم ارایه کنند و ای کاش این پویش‌ها گسترش یابد؛ هر چند طبیعتاً انتخاب نهایی داوطلبان با مردم است.

طحان نظیف با بیان اینکه انتخاب افراد صالح و شایسته توسط مردم صورت می‌گیرد اضافه کرد: مولفه‌هایی که برای انتخابات مد نظر مردم است، موجب می‌شود یک مجلس قوی رقم بخورد؛ طبیعتاً مردم هم در انتخاب خود آگاهانه و دقیق عمل می‌کنند و افراد شایسته‌ای که حرف و ایده برای کارآمدی اداره کشور دارند را برمی‌گزینند.

پاسخی بگذارید