زاکانی:
تاریخ : 1402/12/26 11:45
شناسه : 407608

شهردار تهران با اشاره به اینکه سال آینده بهار حمل و نقل خواهد بود گفت: طی ۳۰ ماه گذشته ۱۷ ایستگاه مترو به تهران افزوده شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری همزمان از ۳ ایستگاه بهار شیراز (بیمارستان خانواده)، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن به همراه ورودی‌های جدید ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران در خط ۶ مترو تهران اظهارداشت: ما یک وعده دادیم و این بود که با هم با مردم، نخبگان و نهادها و.. تهران را متحول کنیم چرا که اهمیت زیادی دارد. یک دلیل تحول این است که تهران بعد ۲۳۸ سال در رنج است و دوم اینکه تهران نماد نظام اسلامی و نمود موفقیت نظام و الگوی سایر کشور و خارج مرزها است. البته سیاه نمایی‌هایی که از خارج صورت می‌گیرد، سبب تعجب کسانی می‌شود که به ایران می آیند.

وی بیان داشت: ۳۰ ماه و ۱۵ روز است در شهرداری هستیم. وقتی به شهرداری آمدیم مترو ۱۴۲ ایستگاه داشت و اکنون ۱۵۹ ایستگاه دارد و ما ۱۷ ایستگاه و ۴۹ کیلومتر خط مترو در ۳۰ ماه افتتاح کردیم. همچنین ۹.۵ کیلومتر تونل سه روز پیش در خط ۶ تمام کردیم که بخشی از آن در سنگ و با شیب زیاد بود که کار مشکلی بود.

وی افزود: نمای ایستگاه تربیت مدرس بسیار ویژه بود و شهید کاشانی هم طرح خاص معماری ایرانی اسلامی و بسیار دلنواز و روح‌انگیز است.

زاکانی گفت: ایستگاه مترو بهار شیراز هم به بیمارستان خانواده نزدیک است و طبق برنامه پدافند غیرعامل است.

گفتنی است؛ بهره‌برداری همزمان از ۳ ایستگاه بهار شیراز (بیمارستان خانواده)، آیت الله کاشانی و شهدای کن به همراه ورودی‌های جدید ایستگاه‌های شهر زیبا و شهران در خط ۶ مترو تهران امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد.

خط ۶ متروی تهران با ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه (با احتساب توسعه جنوبی)، پهنه وسیعی از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت را در بر گرفته و با تکمیل ایستگاه‌های آن به یکی از پر مسافرترین خطوط شبکه متروی تهران تبدیل خواهد شد.

ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی خط ۶ و دو ایستگاه دیگر در قطعه شمالی این خط واقع شده‌اند؛ با بهره‌برداری از ایستگاه‌های آیت الله کاشانی و شهدای کن، در واقع تمام ایستگاههای نیمه شمالی خط ۶ تکمیل شده و مسیری پیوسته در اختیار شهروندان قرار گرفته می‌شود.

در یک سال اخیر، ۱۰ ایستگاه در خط ۶ به بهره‌برداری رسیده و به این ترتیب، تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده خط ۶ از ۱۳ ایستگاه تا پیش از زمستان سال گذشته به ۲۳ ایستگاه در پایان زمستان سال جاری رسید.

پاسخی بگذارید