تراکتور خطرناک‌تر از قبل است؛
تاریخ : 1403/02/10 11:21
شناسه : 407954

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال با ارایه توصیه ها و راهکارهایی به سرمربی آبی پوشان برای قهرمان شدن در لیگ بیست و سوم گفت: زمانی که من با استقلال صدرنشین بود برکنارم کردند.

محمود فکری در خصوص دیدار روز چهارشنبه آبی پوشان برابر تراکتور گفت: تراکتور یکی از تیم‌های خوب لیگ است که با تغییراتی که در این تیم بوجود آمده خطرناک‌تر از گذشته نشان می‌دهد و می‌تواند برای استقلال مشکل ساز شود.

آبی‌ها باید ۵ دیدار باقی مانده را با پیروزی به پایان برسانند تا بتوانند به قهرمانی دست پیدا کنند، استقلال باید با تمام توان به مصاف تراکتور برود چون پیروزی در این دیدار باعث خواهد شد آبی‌ها گام محکمی برای قهرمانی بردارد.

 

باید مشکلات مالی استقلال حل شود

وی در خصوص هلدینگ خلیج فارس که مالک باشگاه استقلال شده است تصریح کرد: این اتفاق را باید به فال نیک بگیریم. بخش اعظم مشکلات استقلال مالی است و با توجه سرمایه بالای هلدینگ خلیج فارس این مشکل می‌تواند برای همیشه از بین برود تا هم بازیکنان دیگر دغدغه مالی نداشته باشند هم باشگاه بتواند نفرات مورد نظر کادر فنی را جذب کند و دیگر شاهد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال به دلیل مشکلات مالی نباشیم، سرخابی‌ها مشکلات زیادی بابت مسائل مالی داشته اند و باید امیدوار باشیم دیگر شاهد چک برگشتی برای باشگاه استقلال نباشیم.

 

استقلال نیاز به تغییرات مدیریتی دارد

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات در سطح مدیریت برای استقلال در فصل آینده لازم است یا خیر تاکید کرد: اگر قرار باشد حاشیه‌ها همچنان ادامه داشته باشد تغییرات ضروری است. استقلال امسال از اختلاف مدیر عامل و سرمربی ضربه‌های زیادی خورد بنابراین اگر قرار است تغییر صورت بگیرد باید با دقت و کارشناسی شده صورت بگیرد. مجموعه جدید باید بهترین‌ها را برای مدیریت باشگاه انتخاب کنند. استقلال به آرامش نیاز دارد و با توجه به اینکه برخی از مسؤولان هلدینگ خلیج فارس به استقلال علاقه دارند باید منتظر تغییرات مدیریتی خوبی باشیم.

 

توصیه‌های فکری به نکونام برای قهرمانی

فکری در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌های برای سرمربی استقلال در هفته‌های پایانی دارید گفت: استقلال به حساس‌ترین زمان لیگ رسیده این تیم یک امتیاز از رقیب قدیمی بیشتر دارد و ابتکار عمل برای قهرمانی در دست آبی پوشان است، با توجه به سال‌ها حضور در استقلال و شناخت کامل از اطراف تیم به جواد نکونام که تا به اینجا عملکرد خوبی برای استقلال داشته توصیه می‌کنم ابتدا آرامش خود را حفظ کرده و آن را به بازیکنان انتقال دهد.

اجازه ندهد حاشیه‌های اطراف تیم به او و بازیکنانش آسیب برساند. جو همدلی و صمیمیت را تا پایان فصل حفظ کند. کسانی را که به دنبال تفرقه افکنی هستند را از تیم دور کند، در طول دیدارهای باقی مانده دچار اشتباه نشوند و از موقعیت‌های بدست آمده استفاده کنند، الان زمان آن است که مجموع استقلال اختلافات را کنار گذاشته و همه به فکر قهرمانی باشند تا به هدفی که از ابتدای فصل داشته اند برسند.

 

شاید روزی به استقلال برگردم

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که اگر شرایط فراهم شود باز هم به استقلال باز خواهید گشت تا به عنوان سرمربی فعالیت کنید یا خیر تصریح کرد: هیچ چیز در زندگی مشخص نیست، من از دوره گذشته که سرمربی استقلال شدم تجربه خوبی کسب کردم. تیم من صدر جدول بود اما من را برکنار کردند.

ما اگر قهرمان می‌شدیم به اسم استقلال نوشته می‌شد نه من، قرار نیست هر کسی سرمربی می‌شود سال‌ها در استقلال بماند تغییر طبیعی است، اما در مورد من مجموعه استقلال خودزنی کرد و از من حمایت نکرد و پشت من نماند.

ناراحتی من این است چرا از من حمایت نشد، تیم من در حال نتیجه گرفتن بود اما آن اتفاقات رخ داد و من برکنار شدم. البته من همیشه استقلالی هستم و خواهم بود و تحت هر شرایطی از این تیم حمایت می‌کنم چون جوانی خود را در این تیم گذاشتیم و با تمام وجود استقلال را دوست داشته و دارم.

اگر سمتی در استقلال داشتم به نوعی دیگر حمایت می‌کنم و حالا که سمتی ندارم به نوعی دیگر. برای این که شاید روزی دوباره به عنوان سرمربی به استقلال برگردم قطعاً از تجربه گذشته استفاده خواهم کرد ولی در مجموع تحت هر شرایطی همه ما پیشکسوتان از تیم حمایت خواهیم کرد تا استقلال بتواند به هدفش که قهرمانی است دست پیدا کند.

محمود فکری در پایان گفت و گویش گفت: چند پیشنهاد از تیم‌های مختلف دارم اما فعلاً در منزل استراحت می‌کنم. در هفته‌های گذشته چند پیشنهاد از لیگ یک و لیگ برتر داشتم که با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل همه چیز به بعد از لیگ موکول شده و باید ببینم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

پاسخی بگذارید