تاریخ : 1395/10/27 17:20
شناسه : 6640
قرار است که این هفته‌ رییس جمهور چین با توماس باخ، رییس IOC دیدار داشته باشد. این‌ در حالی است که کمیته‌ المپیک چین اعلام کرده است از مشکلات مربوط به دوپینگ در چین نگران است و بررسی‌های را در این باره آغاز خواهد کرد.

چند روز پیش دوپینگ سه وزنه‌بردار  المپیک  چین در  المپیک پکن ۲۰۰۸ مثبت اعلام شد. هر سه این وزنه‌برداران متابولیست مصرف کرده بودند. چین در حال‌ حاضر در آستانه محرومیت یک ساله از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی قرار دارد زیرا طبق قوانین فدراسیون جهانی هر کشوری که بیش از سه محروم به دلیل دوپینگ داشته باشد، ۱۲ ماه محرومیت کامل را تجربه می‌کند.

کمیته‌  المپیک چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: COC این اتفاق را محکوم می‌کند. دوپینگ ورزشکاران خلاف اخلاق و روحیه المپیک است. COC به حکم IOC احترام می‌گذارد و در این‌باره نیز بررسی‌هایی را آغاز خواهد کرد. نیاز به تلاش های طولانی مدت داریم. با IOC همکاری می‌کنیم.

فدراسیون وزنه‌برداری چین نیز در این باره بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد که بررسی‌هایی را انجام خواهد داد. چین در بازی‌های  المپیک پکن در صدر جدول مدال آوران بود. احتمال دارد  که بحث‌هایی درباره مشکل دوپینگ بین رییس جمهور چین و توماس باخ نیز صورت گیرد. چین قرار است که در سال ۲۰۲۲ نیز میزبان  المپیک زمستانی باشد.

رییس جمهور چین در رابطه با دیدارش با توماس باخ نیز نوشت: جنبش المپیک بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. این جنشب باعث نزدیکی بین ملت‌ها و افزایش صلح شده است. چین سال‌ها حامی جنبش  المپیک بوده است. کشور ما میزبان  المپیک پکن ۲۰۰۸ و  المپیک جوانان ۲۰۱۴ بوده و بر ای میزبانی  المپیک زمستانی ۲۰۲۲ آماده می‌شود. خوشحالم که می‌خواهم با توماس باخ دیدار کنم. درباره گسترش جنبش  المپیک و روحیه  المپیک با هم صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید