گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1396/05/24 18:15
شناسه : 67922

سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: واقعیت این است که در رابطه با رفع مشکلات منطقه‌ای و ملی با تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی صحبت کرده و حتی در موافقت با وزرای پیشنهادی کشور، اقتصاد، اطلاعات و دفاع نیز ثبت‌نام کرده‌ام اما در این زمان در جایگاه مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم می‌دانم که نکات مهمی را مطرح کنم.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در کشور ما در طول چند سال گذشته و در زمان وزارت آقایان فانی و دانش آشتیانی اتفاق افتاد ذهن اکثر نمایندگان و مدیران آزرده خاطر شده است البته وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور از نظر کمی و کیفی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان سند مادر برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است که به تایید رهبری هم رسیده است اما اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است که متاسفانه بدون توجه به آنها آغاز شده و آسیب‌های جدی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: یکی دیگر از مشکلات اجرای سند تحول بنیادین، عدم گفتمان‌سازی برای آن بوده که این مساله نیازمند همراهی و همفکری همه دستگاه‌هاست که حتی می‌توان از ظرفیت رسانه ملی هم حداکثر استفاده را برد ولی متاسفانه این گفتمان‌سازی انجام نشده است و مردم اطلاع دقیقی ندارند.

جاسمی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان، گفت: متاسفانه فرهنگیان و معلمان از سختی‌های فراوانی رنج می‌برند و این مشکلات تاثیر منفی بر جا می‌گذارد و انگیزه آنان را به حداقل رسانده است که در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم تدابیر لازم برای حل این معضل دیده نشده است.

وی توجه به حل مساله کنکور را یکی دیگر از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: متاسفانه تاکنون راه‌حل مشخصی ارائه نشده است و وزیر باید در این مورد در آینده پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین استفاده از فناوری‌های جدید در مدارس و متناسب بودن محتوای کتب درسی با شرایط سنی و نیازهای جامعه را از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که باعث ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش شده عدم توجه به این دغدغه‌ها و مشکلات است که بیانگر مدیریت پایین و کیفیت پایین آموزش و پرورش می‌باشد.

جاسمی با بیان اینکه امروز فارغ‌التحصیلان قدرت خلاقیت و کارآفرینی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار را ندارند، گفت: امیدواریم در وزارت آموزش و پرورش تحولات اساسی هر چه سریعتر انجام شود و اگر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم رای داد ایشان از ظرفیت و پتانسیل این وزارتخانه استفاده کند و توقع می‌رود که بستری را فراهم نماید تا معلمان و دانش‌آموزان با آرامش به جایگاه واقعی خود برسند.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید