گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 139747





سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص طرح رتبه بندی معلمان، اظهار داشت: این تکلیف قانونی است که دولت طرحی را برای رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه کند. این طرح در دست اجرا است اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای پرداخت های ناشی از این طرح، کافی نیست، اما برای مهر ۹۷ امیدواریم با مدیریت منابع، بتوانیم بخشی از طرح رتبه بندی را که طراحی های آن انجام شده را به اجرا در بیاوریم.

وی در خصوص موضع آموزش و پرورش نسبت به آزمون‌های سمپاد، گفت: تصمیم گیری درباره حذف آزمون‌های نسبتا سختی که در دوره ابتدایی برگزار می شد، مورد استقبال بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت و بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ابلاغ در خدمت رئیس‌جمهوری قرار دارد که با ابلاغ آن، تکلیف روشن خواهد شد.

وی تاکید کرد: در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.

بطحایی در خصوص امتحانات پایان سال و تقارن آن با ماه مبارک رمضان نیز، گفت: بررسی های مختلفی کارشناسی در خصوص این موضوع صورت گرفته اما متاسفانه با توجه به تعطیلات مکرری که در سال تحصیلی جاری وجود داشت، نتوانستیم آن را کوتاه تر کنیم، اما تلاش می کنیم تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل بیاوریم تا فشاری به دانش آموزان روزه دار وارد نشود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سیاست های این وزارت در راستای حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: دو رویکرد در این خصوص مد نظر داریم که اولین آن استفاده از تجهیزات تولید داخل است. در آموزش و پرورش تنوع محصولات ایرانی به گونه ای است که ما را استفاده کالاهای خارجی بی نیاز می سازد و در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی، در مدارس نظارت خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در خصوص فرهنگ سازی نیز برنامه هایی را طراحی کردیم که از مهر ۹۷ به اشاعه و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی و تاثیر آن در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.

پاسخی بگذارید