تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144067





هادی حبیبی در گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه تمرینات تیم ملی کشتی آزاد از روز گذشته آغاز شده، اظهار داشت: چهار نفر برتر رقابتهای مرحله اول انتخابی و همچنین سهمیه داران مرحله نهایی به اردوی کنونی دعوت شدند که این مرحله از اردو نیز از دیروز آغاز شده و تا روز ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد. البته این تمرینات بصورت مشترک با آزادکاران جوان پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: حضور آزادکاران در اردوی کنونی به هیچ عنوان اجباری نیست، چراکه نفرات دعوت شده باید بزودی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به میدان بروند. در نتیجه ما به آنها این اجازه را دادیم تا با هماهنگی کادر فنی و در صورت درخواست شخصی، حضوری اختیاری در تمرینات داشته باشند. مطمئنا مدعیانی هم که به اردوی کنونی نیامدند با جدیت تمرین خواهند کرد تا در مرحله نهایی انتخابی با تمام توان به میدان بروند.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در ادامه افزود: اردونشینانی که در تمرینات کنونی حضور دارند به دو گروه تقسیم شده اند. گروه اول نفراتی هستند که در رقابتهای انتخابی مرحله اول به میدان رفتند باید با توجه به ریکاوری و تمرینات سبک و ویژه به کار خود ادامه دهند. گروه دوم نیز آزادکارانی هستند که سهمیه مرحله نهایی انتخابی را داشتند و با تمرینات خاص و سنگین تری خود را مهیای پیکارهای انتخابی می کنند.

حبیبی با اشاره به این موضوع که کشتی با توجه به افزایش اوزان از ۸ به ۱۰ وزن، تغییرات خاصی نسبت به گذشته داشته است، گفت: شرایط کشتی تغییر کرده و ما هم اکنون شاهد این هستیم که دو وزن به اوزان قبلی اضافه شده و مدعیان باید در این دو وزن جدید خود را محک بزنند.

وی ادامه داد:همچنین قوانین جدید وزن کشی هم باعث تغییراتی در نحوه و روند وزن کم کردن کشتی گیران شده و در واقع شرایط را متفاوت کرده است. طبیعتا وزن کشی در صبح روز مسابقات باعث شده تا این روند به کلی تغییر کند و کاهش وزن بصورت مرور و از چندین روزقبل از مراسم وزن کشی آغاز شود.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به منتقدانی که معتقدند میانگین سنی مدعیان انتخابی تیم ملی بالا بود نیز گفت: کشتی یک ورزش حرفه ای است و مدعیان تا زمانی که بتوانند رقبای خود را از پیش رو بردارند می توانند ادعای رسیدن به دوبنده تیم ملی را داشته باشند. در نتیجه این میدان برای تمامی مدعیان با هر سن و سال منطقی و معقولی باز است و کشتی گیران می توانند با توجه به شرایط لازم در مسابقات انتخابی به مبارزه با مدعیان بپردازند.

وی در پایان به حضور برخی چهره های جوان و باانگیزه در رقابتهای انتخابی هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مسابقات شاهد درخشش برخی از چهره های جوان هم بودیم که اتفاقا از سد رقبای باتجربه و عنوان داری گذشتند و خودشان را به کادر فنی اثبات کردند. ضمن اینکه باید به حضور چشمگیر تماشاگران در سالن هفتم تیر هم اشاره کرد که پس از مدتها، شور و شوق را به این سالن قدیمی بازگرداند.

پاسخی بگذارید