تاریخ : 1402/12/20 12:34
شناسه : 407535

کارشناس کشتی فرنگی با انتقاد از رفتار یک ملی پوش در رقابت‌های ترکیه گفت: در مسابقات جام وهبی امره وضعیت سنگین وزن و وزن ۷۷ کیلوگرم مبهم است و مشخص نیست تکلیف این اوزان چه خواهد شد.

بهرام مشتاقی درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جام وهبی امره ترکیه گفت: متأسفانه در جریان مسابقات جام وهبی امره مختاری خویشتن داری نکرد و اتفاق بدی رخ داد. او با حریف ترکیه‌ای خود درگیر شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. اگر حق مختاری خورده شده بود هم او باید خویشتن داری می‌کرد و این موضوع را به کسانی که دور تشک بودند واگذار می‌کرد نه اینکه خودش وارد میدان شود.

وی گفت: زد و خورد مختاری با حریف ترکیه‌ای جنجال زیادی به پا کرد. بعد از پرتاب بطری به مشت زنی در کشتی فرنگی رسیدیم. این موضوع خیلی بد است و باید از الان فکری به حال آن کرد. به نظرم در جام وهبی امره وضعیت چند وزن مشخص نشد و ابهام وجود دارد. ما هنوز در سنگین وزن نمی‌دانیم چه کسی برای المپیک روی تشک می‌رود. فکر می‌کنم عدم حضور میرزازاده در مرحله فینال یک ترفند از سوی اعضای کادر فنی بود. در وزن ۷۷ کیلوگرم هم به خاطر اتفاقاتی که افتاد وضعیت مبهم است.

کارشناس کشتی فرنگی عنوان کرد: سعید اسماعیلی در این مسابقات خیلی عملکرد خوبی داشت و به نظرم باید این کشتی‌گیر را حفظ کنیم و نسوزانیم، من قبل‌تر هم گفته بودم او یکی از چهره‌های کشتی آینده است. دادمرز هم خدا را شکر به مدال طلا رسید هر چند که وزن او المپیکی نیست. با توجه به اینکه کشتی‌گیر وزن ۶۰ کیلوگرم اوت کرد نمی‌دانم آیا تصمیم دارند دادمرز را به این وزن بیاورند یا خیر. البته شاید این تصمیم را عملی کنند اما واقعیت این است که زور دادمرز به کشتی‌گیران این وزن نمی‌رسد. مختاری هم در وزن ۷۷ کیلوگرم خوب کار کرد و نشان داد از بین تمامی کشتی‌گیران این وزن شرایط بهتری دارد اما با کاری که انجام داد شرایط را برای خودش سخت کرد.

مشتاقی در ادامه با اشاره به عملکرد ساروی در این مسابقات عنوان کرد: ساروی در این مسابقات پیروز میدان شد اما در همه کشتی‌ها با نتیجه بسیار نزدیک به هم پیروز می‌شد. این برای کسی که قرار است در میدان المپیک کشتی بگیرد اصلاً خوب نیست. ساروی در کشتی با بالی هم با نتیجه یک بر یک پیروز شد. این نشان می‌دهد که کشتی‌ها خیلی به یکدیگر نزدیک هستند و ساروی باید تلاش بیشتری کند. من بارها گفتم ساروی باید فنون بیشتری به کشتی‌اش اضافه کند در غیر این صورت در میدانی مثل المپیک کارش سخت خواهد بود.

وی در مورد حضور گرایی در چرخه انتخابی و اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: احتمال حضور محمدعلی در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی زیاد شد. با توجه به اتفاقاتی که افتاد و کاویانی نژاد هم با یک باخت اول شد، شاید اگر من هم جای اعضای کادر فنی بودم نظرم روی محمدعلی گرایی بود. به هر حال او کاپیتان تیم ملی است و سه مدال هم در کارنامه خود دارد و تجربه‌اش هم بیشتر از سایر نفرات است. اگر او بتواند خیلی خوب به وزن برسد در المپیک یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال خواهد بود.

پاسخی بگذارید