گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 150680

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم گفت: چهار تن از حفاران غیر مجاز پلیس نما که با پوشیدن لباس پلیس یگان حفاظت وفریب مردم اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند دستگیر شدند.
به گزارش شاخه سبز به نقل از میراث فرهنگی و گردشگری قم سرهنگ بهروز ایزدی در تشریح دستگیری حفاران غیر مجاز پلیس نما درقم  تصریح کرد:پیرو خبر واصله از یکی از شهروندان مبنی بر اقدام به حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیاء تاریخی در ملک شخصی‌اش توسط افرادی که خود را پلیس میراث فرهنگی معرفی کرده بودند  بلافاصله مقارن ساعت 13:00 مورخه 03/03/97 عوامل یگان حفاظت جهت پرورش خبر به محل حفاری اعزام و حاصل بررسی‌های میدانی آن مشخص شد.
وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه مورخ 05/03/97 حفاران غیر مجاز با حضور در موقعیت مورد نظر (قم ـ 75متری عمار یاسر کوچه 53 بعد از مسجد امیرالمؤمنین) شب‌ها اقدام به حفر چاه می کردند  که در زمان رؤیت محل توسط عوامل یگان حدود 15 متر عمق با مقطع دایره‌ای و قطر 1 متر حفر شده بود افزود: با سازماندهی عوامل و انجام کمین مقرر شد به محض اقدام مجدد حفاران اقدامات لازم در خصوص دستگیری آنان و ضبط آلات حفاری صورت پذیرد که این مهم در ساعت 24:00 مورخه فوق با حضور فرماندهی و عوامل یگان صورت گرفت. 
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم  در خصوص تعداد دستگیرشده گان گفت: از تعداد حفاران دونفر اقدام به فرار کردند که یک نفر از متهمین به نام (م آ)مهدی رشید آزاد به نام مستعار(ح ا) که سردسته تیم حفاری بود با اقدام به موقع کارکنان یگان دستگیر شد و پس از تنظیم صورتجلسه جهت گذراندن مراحل قضایی تحویل کلانتری 25 قم شد. 
سرهنگ ایزدی اظهارداشت :همچنین از چهارنفر افراد دستگیر شده دو نفر به هویت (ح م) و (ع م) از مهاجرین افغان بودند و نفر چهارم به نام( م ا) اهل و ساکن قم است .
وی تصریح کرد: از محل حفاری آلات حفاری از قبیل دستگاه بالابر، بیل، کلنگ، دستگاه هواساز کشف و ضبط شده است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم  با قدردانی از شهروندان قم در همکاری با میراث فرهنگی قم گفت: در صورت مشاهده هرنوع حفاری مشکوک مراتب را به یگان حفاظت میراث فرهنگی قم اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدام شود.

پاسخی بگذارید