تاریخ : 1395/10/6 02:17
شناسه : 1842

نسرين باشعور منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص قهرمانی اخیرش در مسابقات جهانی کونگ‌فو اظهار کرد: این رقابت‌ها از تاریخ 24 الی 27 آذرماه در شهر دهلی هندوستان برگزار شد و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی در سطح کشور، به همراه دو بانوی دیگر عازم این مسابقات شدم که خوشبختانه توانستم در رده بزرگسالان به مقام قهرمانی برسم.

وی افزود: این رقابت‌ها با حضور ورزشکارانی از 15 کشور برگزار شد که همه ورزشکاران با آمادگی بالایی در مسابقات شرکت کرده بودند. من نیز در رده منفی 60 کیلوگرم، با غلبه بر حریفانی از کشورهای هند، نپال و انگلیس، به مدال طلا رسیدم.

باشعور در خصوص سوابق ورزشی خود نیز گفت: از سال 80 رزمی‌کار هستم و پنج سال است که رشته کونگ‌فو را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنم و هر سال نیز در استان اول می‌شوم. چهار سال است که موفق به کسب مقام‌های نخست کشوری در مسابقات انتخابی می‌شوم و امسال نیز به لطف خدا جزو نفرات فیکس بودم که به مسابقات جهانی اعزام شدیم.

وی در خصوص وضعیت فعالیت رشته‌های رزمی بانوان در آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: اگر حمایتی از سوی مسئولان انجام شود، جا برای پیشرفت در رشته‌های ورزشی بانوان بسیار زیاد است و اگر بتوانیم در لیگ‌های کشوری حضور پیدا کنیم، قطعاً نتایج خوبی می‌گیریم.

باشعور ادامه داد: با وجود اين‌كه تبريز يك شهر صنعتی است، اما در مقایسه با سایر شهرها، حمایت کمتری از ورزش بانوان انجام می‌شود و ما نیز مجبور می‌شویم با هزینه‌های شخصی و با سختی بسیار تایم برای تمرین بگیریم. به نظرم اگر یک پايگاه مستقل برای ورزشكارانی كه در سطح قهرمانی فعالیت می‌كنند، وجود داشته باشد، می‌توانیم بدون دغدغه و مشکل تمرین کنیم.

قهرمان کونگ‌فوی استان تأکید کرد: متاسفانه اسپانسری برای ما وجود ندارد و ما هم مجبور می‌شویم با تیم‌های دیگر شهرها در مسابقات سوپرلیگ شرکت کنیم که این موضوع کار ما را بسیار سخت می‌کند؛ در حالی که استان ما، ورزشکاران بسیار خوبی دارد، اما فقط به خاطر نبود اسپانسر و بودجه، این استعدادها نابود می‌شوند.

باشعور در پایان خاطرنشان کرد: دست‌بوس پدر و مادرم هستم که در این مدت، كوه صبر و مشوق اصلی من بوده‌اند و از مربی خوبم كه با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، از من حمایت کرد، تشکر می‌کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای از خانم جاويدان، معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان كه بانی احيای ورزش بانوان در استان هستند دارم و بابت زحمات اساتيد و هئيت ورزشی استان مخصوصاً جناب آقای هدايتی و آقای كريم‌زاده سپاسگزارم.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید