تاریخ : 1397/07/23 17:33
شناسه : 191261
 

فرماندار پاکدشت گفت: اگر نبود رشادت مردان بزرگ چون شهدا، جانبازان و ایثارگران خانواده هایی که با آثار جنگ و عوارض آن امروز صبورانه دست و پنجه نرم می کنند ، امروز ما نمی توانستیم در این آرامش خدمت کنیم. 

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز، هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت در جلسه شورادی اداری این شهرستان  که با حضور یاوند عباسی  مشاور وزیر و مسئول امور ایثارگران وزارت کشور، همتی فر مسئول ایثارگران استان،ضمن اشاره به جایگاه شهدا در نظام و انقلاب،  اظهار کرد: پاکدشت در شرق شهر تهران  و در حدود 15 کیلومتری پایتخت قرار دارد که براساس آمار سال 95این شهرستان 350 هزار نفر جمعیت ایرانی و 100 هزار نفر اتباع  را در دل خود جای داده است و جمعیت شناوری که در بخش های صنعتی مشغول به کار هستند هر روز  در این شهرستان در حال تردد می باشند. 

تمهیدی افزود: به واسطه موضوع جلسه شورای اداری به بحث خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران می پردازم، در دوران جنگ تحمیلی که هنوز پاکدشت شهرستان نبود و جمعیت آن کمتر از 100 هزار نفر بود یکی از مناطقی که نسبت به جمعیت نیرو به خط مقدم فعال بود همین شهرستان با وجود روستایی بودنش بود. 

فرماندار گفت: در زمان 8سال دفاع مقدس این شهرستان 373 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند که حاصل این ایثارگری وجود یک خانواده 5 شهید(شهدای قمی) که مادر بزرگوارشان در سال 65 در حج به شهادت رسیدند، خانواده 3 شهیدمظفر که 3 فرزندشان در یک روز به مقام شهادت نائل شدند  و16 خانواده 2 شهید که در بین این خانواده  ها، خانواده هایی هستند که شهدایی پیکر مطهرشان بعد از گذشت این همه سال هنوز بازنگشته است و مفقود هستند. 

وی افزود: در پاکدشت 728 جانباز که  از افتخارات  ما در شهرستان است که از این تعداد 21نفر جانباز 71درصد و 21نفر جانباز 50درصد و جانبازان 25 درصد و زیر 25 درصد می باشد، در این شهرستان 62 نفر آزادگان سرافرازی را در وجود خود دارد که در زندان های رژیم بعث عراق حضور داشتند . 

تمهیدی افزود: اهدای 69 شهید مدافع حرم که 8 نفر ایرانی است از دیگر افتخارات پاکدشت است  که در امتداد فرهنگ جاودانه ایثار در این شهرستان نهادینه شده است؛ 1639جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با احتساب خانواده این عزیزان است. 

فرماندار شهرستان تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما در مدیریت شهرستان و پیگیری های جلسات در کنار خدمت به مردم، خدمت به خانواده ای ایثارگران است؛همواره تاکید داشتیم که باید به مردم خدمت شود خدمتگزاری به خانواده شهدا باید از یک رنگ و بوی جامع تر و کاملتری باشد؛ ما انتظار داریم مسئول ادارات کار آن ایثارگر را پیگیری و رصد کند که به خوبی و کیفیت لازم آن شخص و یا خانواده محترمش بهره مند شود تا با همفکری این مشکل مرتفع شود این سیاست کاری ماست . 

تمهیدی افزود: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند، "خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند"،  اگر نبودند شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان  و اگر نبود رشادت مردان بزرگ چون شهدا، جانبازان و ایثارگران خانواده هایی که با آثار جنگ و عوارض آن امروز صبورانه دست و پنجه نرم می کنند ، امروز ما نمی توانستیم در این آرامش خدمت کنیم. 

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیمه خون شهدایی است که با ایثارگری خود آرامش و امنیت را امروز برای ما به ارمغان آوردند و این کاری که امروزما به عهد داریم کمترین وظیفه در مقابل بزرگترین ایثارگری این عزیزان است؛ اول به خودمان تلنگر و هشدار میزنیم که اگر ایثارگری وارد اتاق ما می شود از باب خدمت و قدر شناسی وی را تکریم کنیم تا به امروز نداشتیم که مسئولی رفتاری مغایر با برنامه ها داشته باشد و اگر کاری بوده که دیر به پاسخ رسیده حتما به دلیل مسائل قانونی است که به همت و راهنمایی دوستان در سطح استان و کشور برطرف بکنیم.

پاسخی بگذارید