تاریخ : 1397/08/8 19:05
شناسه : 195600

به گزارش شاخه سبز - کاروان عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) استان تهران امسال با شکوه بیشتری عازم حرم عبدالعظیم حسنی (ع) شده اند. 

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در گفتگو باخبرنگار شاخه سبز حاشیه راهپیمایی جاماندگان اربعین، اذعان کرد: پیش بینی ما حضور بیش از 2 میلیون نفر بود ولی این آمار جمعیتی در ساعات اولیه بیش ازین تعداد شد پس بر اساس خیل حضور این مشتاقان پیش بینی ما باطل شد.


افشار افزود: این شوق حضور نشانگر محبت اهل بیت در دل شهروندان تهرانی است که برای تجدید بیعت با آرمان های دین و نظامشان اینچنین به میدان می آیند که حتی دور از تصور ما هست.


شهردار منطقه 20 به تعامل و همکاری ادارات، نهادهای اجرایی و هیئات مذهبی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: این نظم و هماهنگی که امروز شاهد هستید بواسطه تمام کسانی است که در ری همواره خدمتگزار این مردم هستند، ایجاد شده و اگر این تعامل صد در صدی وجود دارد بخاطر عشق حسینی و خدمتگزاری نسبت به این جمعیت دلباخته است.


*هماهنگی راهبردی برای برگزاری هر چه باشکوه تر پیاده روی جاماندگان اربعین

حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در این راهپیمایی اظهار داشت: نام امام حسین (ع) به تنهایی شوق و اشتیاق حضور آگاهانه را فراهم می کند و مردم متدین ما نیز چون سالیان دراز است در زیر پرچم حسینی همواره برای زندگی بهتر در راستای همبستگی و وحدت بیشتر حماسه آفریدند این عشق در آنان همواره جاویدان خواهد ماند.


خلیل ابادی افزود: این حضور مخلصانه و بی ریا بواسطه محبت اهل بیت(ع) اشک شوق را در چشمان ما بعنوان یک هموطن جاری می کند، وقتی شاهد آن می شویم که اینچنین مردم ما با همگرایی، زندگی مهربانانه ای را در کنار یکدیگر رقم می زنند.


رییس شورای اسلامی شهرستان ری به ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان ها و نهادها برای برگزاری این راهپیمایی در سال آینده اشاره کرد وافزود: باید جلسات هم انديشي با حضور مسوولان، مدیران، معتمدین محل، شورایاری ها در راستای تأمین غرفه ها در سال آتی بیشترشود و این هماهنگی تقریبا باید دو ماه قبل از برگزاری این پیاده روی ایجاد شود.


وی در پایان متذکر شد: اهمیت ساماندهی غرفه ها به مسائل امنیتی و ایجاد نظم کمک بسزایی دارد. لذا اگر این همگرایی در مشارکت و تصمیم گیری بیشتر شود پیرو آن مانند امروز شاهد حضور خودجوش مردم برای برگزاری باشکوه تر این مراسم خواهیم بود.


پاسخی بگذارید