تاریخ : 1402/02/15 17:41
شناسه : 402801

کنگره بین المللی شیخ صدوق(ره) همزمان با روز بزرگداشت شیخ المحدثین برگزار شد.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - آتنا تکیه : آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در نخستین کنگره شیخ صدوق بیان کرد: باید شخصیت فاخری همجون شیخ صدوق به نسل جوان معرفی کنیم. زیرا ایشان محدث، فقیه و عالم ذوالفنون بود.

آیت الله بوشهری ادامه داد: شیخ صدوق منحصر به ایران نیست؛ زیرا ایشان سفرهایی به کشورهای مختلف دیگر نیز را داشته تا برای دریافت و انتقال علم تلاش کند.

وی با اشاره بر اینکه علم حدیث مادر علوم اسلامی است، افزود: حدیث شناس می تواند حدیث صحیح را از روایات جعلی تشخیص می دهد؛ و این در حالیست که شیخ صدوق ۳۰۰ اثر منتشر و احادیث صحیح و معتبر را به چاپ رسانده است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: از ابعاد شخصیتی شیخ صدوق می توان اشاره داشت به فهم علم و دانش، جامع بودن، جدیت و تلاش، خستگی ناپذیری ضمن آنکه شیخ صدوق، نظر کرده امام زمان(عج) بود و با دعای حضرت حجت(عج) به دنیا آمده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اذعان داشت: شیخ صدوق منادی وحدت بود؛ منادی وحدت به این معناست که وی به دنبال تقریب و زندگی مسالمت‌آمیز در یک جامعه اسلامی به منظور خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود و کتاب‌هایش را طوری تدوین کرده که ولایت فقیه، شهادت و صداقت را جز شئون حکومت اسلامی عنوان کرده که در عصر غیبت باید مطرح شوند.

گفتنی است: نمایشگاه آثار و مستندات مرتبط با شیخ صدوق(ره)، برپایی موکب و چندین برنامه فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه های این کنگره بود.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید