تاریخ : 1399/05/21 20:49
شناسه : 398385

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اعلام این خبر که دست یابی به بنزین یورو 5 در دستورکار قرار دارد، گفت: آلودگی زمین های کشاورزی باقر شهر مربوط به پالایشگاه تهران نبود، چون با بررسی های بدست آمده آلودگی ناشی از بنزین یورو 5 است.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - حامد آرمان‌فر در نشست خبری مدیران پالایشگاه نفت تهران با اصحاب رسانه بیان کرد : پالایشگاه نفت تهران پیشتاز در سطح کشور است که با افتخار توانست در دوران بحران کرونا ویروس با رعایت پروتکل های بهداشتی به تازگی عملیات تعمیر نگهداری این مکان را به پایان برساند.



آرمان فر اظهار داشت : پالایشگاه نفت تهران روزانه بطور میانگین 7 میلیون لیتر بنزین پاک تولید می کند و با طرح در دسترس به راه اندازی واحد ccr برای رسیدن به بنزین یورو 5 تلاش دارد تا مقدار تولید آن نیز هشت و نیم لیتر در روز افزایش یابد.


مدیر عامل شرکت نفت تهران گفت : راه اندازی و احداث واحد ccr نیازمند تامین حدود 200‪ میلیون یورو سرمایه گذاری است که شاهد رشد و توسعه کیفیت در بنزین شاهد شویم.


وی با اشاره به نفوذ نفت به زمین های کشاورزی اطراف پالایشگاه گفت: خبر باید روشن و دقیق نشر یابد. در این حادثه پالایشگاه تهران مقصر قضیه نبود، چون این نفوذ نفت طول یک مسیر زیر زمینی در انبار نفت ری رخ داده بود و پس از نمونه گیری ها معلوم شد، این آلودگی ها از بنزین یورو نشات گرفته است که جز محصولات پالایشگاه تهران نیست؛ ولی با تمام این احوالات بواسطه قرارگیری این منطقه در جوار پالایشگاه تهران، معاون وزیر ما را مسئول پیگیری قرار داد.


آرمان فر در ادامه با تاکید بر اینکه برای ضرورت تسهیل در حل مشکلات به کمک آمدیم تا مناطق بیشتری دچار این آلودگی نشوند، گفت: از جمله اقدماتی که انجام شد، در اطراف چاه های گمانه زنی حفر کردیم و میزان کربن موجود در خاک را بدست آوردیم و بعد از آن چاه های استظهار زدیم و شروع به استخراج کردیم که در طول روند تا 30 متر مکعب مواد هیدرو کربنی استخراج کردیم و خوشبختانه در حال حاضر دیگر این رقم صفر شده است.




انتهای پیام /

پاسخی بگذارید