تاریخ : 1399/05/28 13:08
شناسه : 398413

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه 6 شهرری از تخصیص سالانه 10 میلیون متر مکعب آب تهران (سامانه غرب) خبر داد.




  به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - فرشاد صبحی  در مراسم تجليل از خبرنگاران و نشست خبری آبفای منطقه 6 شهرری ضمن تبریک به اصحاب رسانه، بیان کرد : در گذشته تنها منبع تامین آب شهرها و روستاهای جنوب تهران و شهرستان ری از منابع زیرزمینی و آب چاه ها بوده است و تحول مهمی که در این روزها صورت گرفته این است که تامین آب به سمت آبهای سطحی رفته و طبق اهداف و سیاست های کلی منابع زیرزمینی ما بعنوان پشتیبان به مصرف خواهند رسید.   


وی افزود: در  بخش فاضلاب و پساب حاصل از مصرف نیز اهداف را به سمتی بردیم که بتوانیم بازچرخانی آن را در سطح شهرستان داشته باشیم تا حتی پسآب از شهرستان ری خارج نشود و به مصارف کشاورزی و نیازهای لازم برسد. 


  صبحی با اشاره به آلودگی هیدروکربنی چاه های آب باقرشهر در  گذشته گفت:  از سال 93 به بعد در باقر شهر مشکل آلودگی هیدروکربنی را برای آب های زیرزمینی داشتیم، لذا از آغاز بحران به دنبال حل مسائل پیش آمده رفتیم و خوشبختانه در سال 95 موفق شدیم از شبکه آب تهران حدود 80 لیتر در ثانیه آب برای مخزن باقر شهر تامین کنیم.   


معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه 6 شهرری افزود: طی سال گذشته 4 هزار متر مکعب مخزن ذخیره برای باقر شهر ایجاد کردیم. کلیه چاه هایی که احتمال آلودگی هیدروکربنی داشت را از مدار خارج نمودیم و آب سطحی جایگزین آن شد تا هیچ گونه بهره برداری ازین چاه ها نشود. 


  وی ادامه داد: در حال حاضر هم تخصیص آب تهران از سامانه غرب را داشتیم که با حدود 10 میلیون متر مکعب ( 10mc) در سال آب به شهرستان ری که موفقیت بزرگی برای شهرستان به شمار می رود.   


صبحی در پایان اضافه کرد:  در رابطه با تأمین آب شرب باقر شهر و بخش فشافویه و شهر حسن آباد برنامه زمانبندی ما در 18 ماهه بسته شده است ولی با وجود مسائل و پروسه زمانی در پروژه های امتدادی همچون مشکل تملک اراضی در حدود تاسیسات شهری قدیمی و هماهنگی سازمان هاو... این روند ممکن است در طولانی مدت افزایش یابد ولی تمامی تلاش ما بر برنامه ریزی های موجود معطوف شده است.



   انتهای پیام /

پاسخی بگذارید