تشريح دستاوردهاي كارگاه مركزي اداره تعميرات در سال جهش توليد
تاریخ : 1399/06/23 21:04
شناسه : 398473

رئيس كارگاه مركزي شركت پالايش نفت تهران به تشريح دستاوردها و فعاليت هاي اين واحد پرداخت.



به گزارش شاخه سبز و نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران - محمود نيكو در خصوص كليت فعاليت و اقدامات كارگاه مركزي گفت: كارگاه مركزي در كنار انجام وظايف روزمره، كه سرويس دهي به كليه واحدهاي عملياتي و تعميراتي است، به ساخت و بازسازي قطعات و تجهيزات پالايشگاهي با استفاده از امكانات موجود نيز اهتمام مي ورزد كه از شاخصه هاي مهم اين امر، توليد سريع و استاندارد قطعات يدكي مورد نياز ماشين آلات، بازگردانيدن قطعات و تجهيزات معيوب به چرخه توليد، جلوگيري از بروز وقفه در روند توليد، حركت در راستاي كم نمودن واردات از خارج و همچنين صرفه جويي ارزي مي باشد. وي ادامه داد: اين واحد صنعتي متشكل از کارگاه‌های metal fabrication shop (كارگاه ساخت قطعات فلزي)، heat exchanger shop (كارگاه مبدل‌های حرارتي)، machine shop(کارگاه تراشكاري)، Tool Repair shop (كارگاه تعميرات ابزار)، valve shop (كارگاه شیرآلات) و انبار ابزار هست. كارگاه مركزي با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص داراي قابلیت های بسياري بوده و بازوي مستحکمی در امر تعميرات تجهيزات و نهایتاً تداوم و استمرار توليد در واحدهای عملياتي می‌باشد. بي شك تحريم هاي اقتصادي موجود به جهت كاهش و به صفر رساندن توليد توسط شبكه استكبار جهاني طرح ريزي شده كه اين موضوع، اهميت وظايف تعمير و نگهداري تجهيزات و جلوگيري از خرابي را دوچندان مي نمايد.


وي با اشاره به انجام موفقيت آميز و صددرصدی كارهاي ارجاعي به كارگاه مركزي در تعميرات اساسي اخير تصريح كرد: كارگاه مركزي اداره تعميرات شركت پالايش نفت تهران توانست در تعميرات اساسي اخير با رعايت كليه الزامات ايمني و رعايت پروتكل هاي بهداشتي جهت جلوگيري از شيوع بيماري كرونا، تمامي دستور كار ارجاع شده را با موفقيت انجام دهد كه اين مهم مرهون تلاش شبانه روزي و بي وقفه كليه كاركنان اين واحد مي باشد. آموزش و افزايش توانمندي كاركنان كارگاه مركزي در سايه رعايت الزامات ايمني اولويت اصلي ماست.



نيكو با اعلام اين مطلب افزود: ارتقا توانمندي و افزايش مهارت كاركنان در بخش هاي مختلف با اجراي كلاس ها و دوره هاي آموزشي درزمینه تجهيزات بروز با تكنولوژي cnc, nc، آموزش هاي ojt كاركنان و آشنايي با ساير مهارت ها در كارگاه مركزي، ترغيب و تشويق كاركنان جهت ارائه پيشنهادات سازنده، خلاقيت در كار و اختراع، مشاركت کارکنان در مديريت دانش و ارائه مطالب و بسته هاي دانشي جمع بندي شده توسط كارگروه مديريت دانش و ساخت فیلم های آموزشی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است كه سعي شده در اين واحد تعميراتي مدنظر قرار گيرد. همچنين به‌روزرسانی تجهيزات موجود و خريداري و جايگزيني دستگاه ها با تكنولوژي cnc, nc بجاي تجهيزات فرسوده و قديمي بر اساس برآورد شاخص هاي MTBF, MTTR پايش هفتگي و ماهيانه تمامي تجهيزات و جرثقيل هاي ثابت موجود در واحد هاي عملياتي و ثبت خرابی‌ها در قالب گزارشات pm را مي توان دستاورد ديگر كارگاه مركزي اداره تعميرات شركت پالايش نفت تهران برشمرد.


اين مقام مسئول پيرامون افزايش ضريب ايمني افراد و تجهيزات و پايش آن اظهار داشت: طراحي نرم افزار (پداك) پايگاه داده هاي ايمني كارگاه توسط کارکنان كارگاه مركزي جهت پايش عملکرد ایمن کارکنان و تجهيزات، انجام اصلاحات بر روي برخي تجهيزات پرخطر و حادثه‌ساز (نظیر ساخت و نصب تجهيز ايمني جهت دستگاه گيوتين و جلوگيري از آسيب به اپراتور)، طراحي و ساخت ابزار و بالانسر دستگاه بورينگ جهت تراشكاري ناحيه پشت Tube sheet (مبدل هاي حرارتي)، تغييرات بر روی carrier هاي كپسول o2 و c2H2، با ساخت و نصب جك جهت جلوگيري از واژگوني و همچنين طراحي و ساخت و نصب دستگاه بشكه بر برقي ، ایمن سازی دستگاه خم میلگرد ، کسب مقام اول در ممیزی نظام آراستگی توسط كاركنان كارگاه از مهم‌ترین اقدامات كارگاه مركزي در زمينه افزايش ضريب ايمني افراد و تجهيزات مي باشد. علاوه بر آن طراحي و ساخت گيره آچار چكش خور جهت جلوگيري از ضربه پتك به دست کارکنان، طراحي و ساخت هود مكنده جهت خروج دود ودمه دستگاه برش پلاسما، طراحي و ساخت ابزار Lift جهت نصب flange هاي سنگين و طراحي و ساخت بالابر و بالانسر جهت نگهداري ابزارآلات سنگين مانند ماشين هاي بكس و دستگاه هاي expand را می‌توان از ديگر اقدامات در اين زمينه برشمرد. 


رئيس كارگاه مركزي در خاتمه اظهار داشت: اين فعاليت ها در كنار ساخت و توليد و بازسازي صد ها قطعه در کارگاه‌های مختلف بخش كوچكي از وظايف در حال انجام کارکنان اين واحد بوده كه به‌صورت اختصار عنوان شده است. اميدوارم اين مجموعه بتواند سهمي در راستاي نيل سازمان به اهداف بنيادين خود در سال جهش توليد داشته باشد.    



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید